خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی:

مدرسه باید از شرایط تست‌گرایی و کنکورزدگی خارج شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۹۶۸

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی اظهار کرد: با کاهش تنوع مدارس، دانش آموزان با استعداد و دارای توانایی‌های گوناگون در کنار هم آموزش ببینند.

به گزارش ایلنا، سید جواد حسینی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت نیازمند تحول است، حتی شایسته است این تحول از ابتدایی‌ترین موارد مانند نام و اسم آموزش‌وپرورش آغاز شود. 

حسینی اظهار کرد: مدرسه باید کانون تربیت باشد، رویکرد این مکان یادگیری است و از شرایط تست گرایی و کنکور زدگی خارج شود. 

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با اشاره به تنوع ۲۴گانه در مدارس کشور گفت: این تنوع باید برچیده شود، باید یک مدرسه در جامعه باشد و در کلاس درس ترکیبی از دانش آموزان تیزهوش، با نیاز ویژه و یا سایر دانش آموزان کنار هم تحصیل کنند. 

وی اظهار کرد: باید آموزش مناسب هر دانش آموز در کنار سایر دانش آموزان کلاس ارائه شود و معلم روش خاص یادگیری هر دانش‌آموز را برایش پیاده کند اما ازآنجاکه در این زمینه موفق نبوده‌ایم، شاهد تنوع مدرسه‌ها هستیم. 

حسینی گفت: جامعه‌های رشد یافته در پی توده‌گرایی و فراگیرسازی در آموزش هستند اما ما هنوز به دنبال نخبه‌گرایی هستیم، آنچه در مدرسه برای ارزیابی دانش آموزان از یادگیری شاهد هستیم، سنجشی است که ارزیابی محسوب نمی‌شود و با این شیوه ارزیابی امکان‌پذیر نیست. 

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: در دنیا، مناطق محروم، روستاها و مناطق کم برخوردار موردتوجه قرار دارد تا کیفیت آموزش ارتقا یابد، اما ما توجه خود را به مناطق برخوردار متمرکز کرده‌ایم. 

وی بابیان اینکه تعلیم و تربیت در دوره ابتدایی باید بیش از هر دوره تحصیلی موردتوجه باشد، گفت: در جامعه رشد یافته، آموزش دوره ابتدایی بسیار دارای اهمیت بوده و توجه بر آن متمرکز است حال‌آنکه ما به آموزش در سال‌های بزرگ‌سال فرزندان تمرکز داریم. 

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی تصریح کرد: بیش ازآنچه آموزش در بزرگ‌سالی دارای اهمیت است، باید دوره ابتدایی را دریابیم. 

حسینی بابیان اینکه نظام سنجش صلاحیت معلمان توسط وزیر آموزش‌وپرورش ابلاغ شده است و این نظام گامی است تا رتبه‌بندی معلمان بر مبنای سنجش صلاحیت حرفه‌ای انجام شود، اظهار کرد: رتبه‌بندی معلمان باید بر اساس عملکرد و توانمندی باشد رتبه‌بندی بر مبنای مدرک تحصیلی و یا سنوات، درست نیست، این ارزیابی و سنجش قابل‌قبول نیست. 

در ادامه این آیین از زحمات عباس سعیدی قدردانی و مهدی مودی به‌عنوان مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی معرفی شد. 

شایان‌ذکر است، ۱۸۰ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در ۲ هزار مدرسه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز