خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت:

شرایط کرونا همچنان ناپایدار است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۸۶۶

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: شرایط حال حاضر بیماری به رغم بهبود نسبی هفته‌های اخیر همچنان ناپایدار، حساس و شکننده است و عادی انگاری شرایط و سهل انگاری در رعایت پروتکل‌ها زمینه‌ای را جهت خیز مجدد بیماری فراهم خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به بروز هفتگی آمار فوتی و مبتلایان کرونا، بیان کرد: میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته دوم آذر ماه در کشور حدود ۱۷ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز به ترتیب در استانهای ایلام، سمنان، اردبیل، یاسوج و یزد گزارش شده است و میزان بروز در استان‌های یادشده با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: همچنین میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور در هفته دوم آذر ماه حدود ۳۶ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت می‌باشد که بیشترین میزان بروز در این شاخص به ترتیب در استان‌های یزد، کردستان، اردبیل و خراسان جنوبی گزارش شده است.

لاری افزود: هم وطنان عزیز علیرغم اعداد شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز و همچنین کاهش نسبی در موارد بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور که مرهون همکاری مسئولانه مردم در عمل به توصیه‌ها و همکاری‌های بین بخشی و تلاش شبانه‌روزی پرسنل بهداشت و درمان نمودار موارد بستری در برخی استان‌ها همانند مازندران، گیلان و گلستان رو به صعود است.

وی گفت: بنابراین شرایط حال حاضر بیماری به رغم بهبود نسبی هفته‌های اخیر همچنان ناپایدار، حساس و شکننده است و عادی انگاری شرایط و سهل انگاری در رعایت پروتکل‌ها زمینه‌ای را جهت خیز مجدد بیماری فراهم خواهد آورد.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این ایام به عنوان اصلی مهم و موثر در تامین سلامت و معیشت مردم خواهد بود و بنابراین تداوم رعایت پروتکل‌ها منتهی به کاهش اعمال محدودیت‌ها و دستورالعمل‌ها منجر به بازگشت محدودیت‌ها خواهد شد که امیدواریم با عمل به توصیه‌های بهداشتی شاهد توقف شیوع بیماری در کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز