خبرگزاری کار ایران

آزادی ۳۵۹ زندانی تهرانی از ابتدای سال تاکنون/ پرداخت بیش از ۵ میلیارد وام خوداشتغالی به ۲۶ مددجو

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۶۱۷

مدیر کل زندان‌های استان تهران در جلسه ای که به منظور پایش روزانه زندانیان و کمک به آزادی آنان برگزار شده بود، اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، با همکاری نیکوکاران و مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج، ضمن پرداخت ۵میلیارد و ۸۴۰میلیون تومان، موجبات آزادی ۳۵۹ نفر فراهم شده و به کانون خانواده خویش بازگشته اند.

به گزارش ایلنا، سیدحشمت الله حیات الغیب با اشاره به لزوم اجرای سریع و دقیق بخشنامه قوه قضائیه مبنی بر پایش زندانیان و تأکیدات رئیس سازمان زندان ها اظهار داشت: افرادی که کمک کردن به دیگران را یکی از دغدغه های اصلی خود می بینند، به بالاترین جایگاه انسانی رسیده اند.

مدیر کل زندان های استان تهران در جلسه‌ای که به منظور پایش روزانه زندانیان و کمک به آزادی آنان برگزار شده بود، گفت: نیکوکاران این استان در امر آزادی زندانیان نیازمند پیشقدم هستند و به یاریشان می‌شتابند. از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، با همکاری نیکوکاران و مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج، ضمن پرداخت ۵میلیارد و ۸۴۰میلیون تومان، موجبات آزادی ۳۵۹ نفر فراهم شده و به کانون خانواده خویش بازگشته اند.

حیات الغیب تأکید کرد: همچنین طی شش ماه نخست سال جاری، نیکوکاران مبلغ ۳ میلیارد و ۹۲۶ میلیون ریال نیز برای اخذ رضایت شکات و کمک به آزادی  ۱۵ نفر زندانی زن اهداء نمودند که بسیار جای تقدیر دارد.

او ادامه داد: مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج، زندانیان آزاد شده را تحت پوشش های حمایتی، حقوقی، معیشتی، درمانی و مشاوره ای قرار می دهد و طی شش ماه نخست سال برای پانزده نفر از این افراد، سرپناه و وسایل زندگی تأمین نموده اند که این کمک ها نیز از محل هدایای نقدی نیکوکاران تأمین شده است.

مدیر کل زندان های استان تهران همچنین تصریح کرد: ۲۶ نفر از مددجویان آزاد شده که تحت پوشش مرکز یاد شده هستند، در مجموع ۵ میلیارد و ۲۵ میلیون ریال وام خوداشتغالی دریافت کرده اند تا با استفاده از مهارت های شغلی و هنری که در طول ایام حبس در زندان فرا گرفته و مدارک معتبر فنی و حرفه ای برایشان صادر شده، وارد عرصه کارآفرینی شوند.  

وی با اعلام این که ۳۶۰ خانوار نیز در چهار مرحله سبد حمایتی معیشتی دریافت نموده اند، تأکید کرد: نیکوکاران این استان در امر آزادی زندانیان نیازمند پیشقدم هستند، به یاریشان می شتابند و امید است با راهکارهای قانونی که توسط قوه قضائیه و سازمان زندان ها ابلاغ گردیده، طرح پایش روزانه زندانیان با سرعت و دقت مضاعف انجام شده، تا حد امکان افرادی که مستحق استفاده از تخفیفات و مساعدت قضایی هستند، شناسایی و زمینه آزادی آنان فراهم شود و با کمک مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج و کمک های دلسوزانه نیکوکاران تهرانی مسیر درست زندگی را در پیش گیرند.  

شایان ذکر است: مرکز مراقبت بعد از خروج در منطقه ۵ شهرداری تهران، میدان الغدیر جنب کانون اصلاح و تربیت قرار دارد و آماده دریافت کمک های مردم نیکوکار و نیز پوشش حمایتی زندانیان آزاد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز