خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

برگزاری مناظره‌های دانشجویی در فضای مجازی/ چاره‌اندیشی برای رفع رکود فعالیت‌های دانشجویان در شرایط کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۵۵۸

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به برگزاری مناظره‌های دانشجویی در فضای مجازی از چاره‌اندیشی برای رفع رکود فعالیت‌های دانشجویان در شرایط کرونا خبر داد.

«سیاوش خرسندی» معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه که با شیوع کرونا با تعویق مواجه شدند، گفت: برنامه‌هایی که برای آموزش دانشجویان مدنظر داشتیم از ابتدای ترم مجازی بوده و برنامه‌های فرهنگی هم عموما در فضای مجازی طراحی شده است. وقتی آموزش مجازی شده، الزامی برای حضور دانشجو در دانشگاه نیست. در عین حال به آن دسته از دانشجویان که نیاز داشتند، کار پژوهشی و پروژه‌ای انجام دهند، تاکید کردیم اگر می‌توانند از فضای خوابگاه و دانشگاه فاصله بگیرند به همین دلیل دانشجویان را برای حضور تشویق نکردیم و سعی کردیم تمام برنامه‌ها بر مبنای فضای مجازی طراحی شود. 

وی با اشاره به روند برنامه کانون‌های دانشجویی گفت: برنامه‌های فرهنگی، کانون‌ها و انجمن‌هایمان همچنان فعال هستند. به دلیل اینکه از قبل پیش بینی شده بود در فصل سرما اوضاع کرونا بدتر می‌شود ما هیچ برنامه حضوری برای این ترم مدنظر نداشتیم و همه برنامه‌ها بر مبنای فضای مجازی است. 

خرسندی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌هایی داشتید که به خاطر کرونا کنسل شده است؟ گفت: ما اصولا برنامه ریزی‌ها را شش ماهه انجام می‌دهیم، اما به طور کل یک برنامه راهبردی داریم که دورنمای کارهایمان را مشخص می‌سازد. ما معمولا یک برنامه برای شش ماهه اول و یک برنامه دیگر برای شش ماهه دوم سال طراحی و طبق آن عمل می‌کنیم. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعالیت زیادی داشتیم که به دلیل شرایط کرونا امکان اجرای آن فراهم نشد و امیدواریم سال‌ آینده با پایان کرونا و با حضور دانشجویان بتوانیم برنامه‌هایمان را دنبال کنیم. ما در دانشگاه امیرکبیر طی سال فعالیت‌های فرهنگی و مناظره زیادی داشتیم و شاید بیش از صد برنامه در دانشگاه اجرا می‌شد که الان امکان اجرا ندارند، اما هرسال متناسب با شرایط برنامه‌های خود را داریم. به دلیل اینکه امسال مناظره دانشجویی حضوری برگزار نمی‌شود با استفاده از فضای مجازی حتما آن را دنبال خواهیم کرد. 

وی در ادامه توضیح داد: مناظره در فضای مجازی نیازمند بسترهایی است تا مخاطب بتواند آن را ببیند و هم امکان صحبت چند نفری در آن فراهم باشد. البته این برنامه‌ها می‌تواند حضوری هم برگزار شود، زیرا ما جلسات زیر ۱۰ نفر را با رعایت فاصله‌گذاری برگزار می‌کنیم و این افراد می‌توانند با هم صحبت کنند و سخنرانی‌ها در فضای مجازی پخش می‌شود. 

وی با تاکید بر آسیب‌شناسی رکود فعالیت‌های دانشجویان از آغاز شیوع کرونا بیان کرد: به طور طبیعی در شرایط کرونا در فعالیت‌های دانشجویی رکود ایجاد شده و هدفمان این است که آسیب‌شناسی صورت بگیرد و راهکارهایی ارائه گردد که چگونه فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی در شرایط کرونا استمرار یابد و فعالیت‌هایشان را انجام دهند. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه و خوابگاه‌ها حضور دارند، گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی و آن دسته از دانشجویانی که اساتید و دانشکده‌شان اعلام کرده‌اند که حضورشان ضروری است و اگر حضور نداشته باشند آزمایش‌هایشان با اختلال مواجه می‌شود یا از بین می‌روند، در دانشگاه و آزمایشگاه‌ها هستند. از سایر دانشجویان خواهش کردیم که به دلیل شرایط کرونا و فاصله‌گذاری به خانه‌های خود بروند و زمانی که شرایط بهتر شد، به دانشگاه مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز