خبرگزاری کار ایران

قوانین بازدارنده، عامل تقویت قاچاق خاویار

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۱۸۵

مدیرعامل شرکت «خاویارالماس پارس ایران» اعلام کرد: مشکلات اقتصادی و سیاسی ایران با سایر کشورها باعث شده تا برای صادرات و بازگشت ارز حاصل از صادرات محصول با چالش جدی مواجه شویم تا جایی که برای نمونه به نظر می‌رسد در حال حاضر حدود 4 تن خاویار ایرانی از مسیرهای غیرقانونی صادر شده است!

«سیامک یمینی مهر»، مدیرعامل شرکت «خاویارالماس پارس ایران» که یکی از صادرکنندگان عمده و بزرگ خاویار ایران به اروپا است نیز یکی از چالش‌های عمده صادرکنندگان خاویار را عدم بازگشت به موقع ارز حاصل از صادرات عنوان کرد و افزود: وجود برخی از قوانین دست و پاگیر در وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت (صمت) و بانک مرکزی،‌ مابه‌التفاوت قیمت ارز نیمایی و ارز بازار آزاد و تحریم‌ها از مشکلات عمده بر سر راه صادرکنندگان است که دولت باید در راستای حمایت از صادرکنندگان مشوق‌های صادراتی در نظر بگیرد.

وی تحریم‌ها را یکی ازعوامل مهم بازدارنده صادرات دانست و گفت: مشکلات اقتصادی و سیاسی ایران با سایر کشورها باعث شده تا برای صادرات و بازگشت ارز حاصل از صادرات محصول با چالش جدی مواجه شویم تا جایی که برای نمونه به نظر می‌رسد در حال حاضر حدود 4 تن خاویار ایرانی از مسیرهای غیرقانونی صادر شده است!

یمینی‌مهر خاویار ایرانی را یکی از بهترین خاویارها در جهان دانست و گفت: طعم و‌ پیشینه خاویار ممتاز ایران باعث تمایز این محصول نسبت به خاویار رقبای خارجی شده و این امر باعث گردیده تا خاویار ایرانی 30 درصد گران‌تر از خاویار رقبا در بازار جهانی به فروش برسد.

مدیرعامل شرکت خاویار الماس پارس ایران معتقد است: از سال‌های گذشته تا امروز، خاویار ایرانی یک برند معتبر در جهان مانده است و تمام کشورها آن را می‌شناسند و خوشبختانه همچنان استقبال خوبی از خاویار ایران در دنیا می‌شود.

وی با بیان اینکه «خاویار الماس پارس» یکی از معتبرترین برندِهای تجاری عرضه‌کننده خاویار پرورشی ایران است، ‌عنوان کرد: در اختیار داشتن مرکز فرآوری، دارا بودن کد اتحادیه اروپایی، بهره‌گیری از خدمات بر‌جسته‌ترین خاویار سازان ایران، نقش شرکت «خاویار الماس پارس ایران» را به عنوان یکی از تخصصی‌ترین مراکز عرضه خاویار پرورشی در شبکه توزیع کشور و صادرات مشهود کرده است.

یمینی مهر اظهار کرد: 20 درصد خاویار کشور توسط شرکت خاویار الماس پارس ایران به کشورهای آمریکا شمالی،‌ آمریکا جنوبی، اتحادیه اروپا،‌ حاشیه خلیج فارس، آسیای جنوب شرقی صادر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز