خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نفیس کوثر آریا:

دولت به منظور کاهش قیمت آبزیان نهاده ارزان قیمت به تولیدکنندگان عرضه کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۹۲۱

مدیرعامل شرکت نفیس کوثر آریا گفت: دولت می‌تواند با ارائه یارانه و نهاده‌های اولیه ارزان قیمت هزینه نهایی پروش آبزیان را پایین بیاورد که در نهایت منجر به پایین آمدن قیمت در بازار شود.

به گزارش ایلنا، « مسعود نخجوانی» مدیرعامل شرکت «نفیس کوثر آریا» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، برگزاری جلسات متعدد توسط تشکل‌ها را کلید موفقیت در مدیریت تشکل‌های شیلاتی کشور دانست و گفت: برای رسیدن به موفقیت، تشکل‌ها باید با یکدیگر تعامل و ارتباط بیشتری داشته باشند.

وی بالا بودن هزینه محصولات پروتئینی دریایی را دلیل اصلی پایین‌ بودن سرانه مصرف بیان کرد و گفت: از آنجا که امروزه آبزیان به نوعی غذای لوکس محسوب می‌شوند، بنابراین دولت می‌تواند با ارائه یارانه و نهاده‌های اولیه ارزان قیمت هزینه نهایی پروش آبزیان را پایین بیاورد که در نهایت منجر به پایین آمدن قیمت در بازار شود.

نخجوانی همچنین تبلیغات را راهکار دوم افزایش سرانه مصرف آبزیان نام برد و ادامه داد: با توجه به اینکه عموم مردم آشنایی کمتری با محصولات دریایی دارند، لذا دولت می‌تواند به کمک صدا و سیما و تدوین برنامه‌های متنوع این عدم آگاهی را پوشش دهد.

وی همچنین تاکید کرد که نیاز است تشکل‌ها در کنار سازمان شیلات با ارائه آگاهی و نظارت بر تولید مشکل فصلی بودن توزیع این محصولات را مدیریت کند تا در تمام فصول به طور مساوی توزیع شوند.

مدیرعامل شرکت «نفیس کوثر آریا»، تشکیل زنجیره تأمین برای هر بخش، نهاده‌های اولیه ارزان قیمت و هماهنگی بیشتر بین ارگان‌های مختلف را سه عامل مهم و موثر در شتاب دادن به روند رشد اقتصاد آبزی‌پروری ایران دانست.

وی با بیان اینکه تعامل بخش خصوصی با جامعه علمی به خصوص دانشگاه‌ها بسیار کمرنگ است، گفت: مشکل اصلی امروز ما کمبود دانش در کنار عمل است. بنابراین بخش خصوصی می‌تواند با دعوت از اساتید بخش‌های مختلف و برگزاری دوره‌های متعدد این فاصله را از بین برده و به ارتقای سطح علمی و به جلوگیری از ورود لطمه‌های ناشی از آگاهی ناچیز کمک نماید. در بسیاری از دانشگاه‌ها، دانشجویان با کار عملی بسیار غریب هستند که با برگزاری این دوره‌ها حتی به صورت عملی، می‌توان به آینده شیلات کمک بسزایی نمود.

نخجوانی در پایان گفتگوی خود با اشاره به تکنولوژی مزرعه تمام اتوماتیک و قفس‌های دریای گفت: این تکنولوژی بیش از همه توجه بنده را جلب کرد، زیرا این فناوری تمام نیاز‌های آبزیان را اعم از غذادهی، بیومتری، شناسایی انواع بیماری و حتی روند برداشت را انجام می‌داد و انتظار من از محققان این است که نیا‌زهای هر بخش را بیشتر بشناسند (لمس صنعت از نزدیک) تا بتوانند به کمک پرورش دهندگان راهکار‌های مناسبی ارائه دهند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز