خبرگزاری کار ایران

رئیس امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش در گفت‌وگو با ایلنا:

زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون آیلتس در هفته جاری مشخص می‌شود/ متقاضیان برای شرکت در آزمون به کشورهای دیگر سفر نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۸۸۶

رئیس مرکز المپیاد علمی دانشجویی و امور آزمون‌های بین الملل سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در هفته جاری تاریخ دقیق ثبت‌نام و برگزاری آزمون آیلتس مشخص می‌شود و ما یک اطلاعیه دیگر در خصوص جزئیات برگزاری آزمون منتشر خواهیم کرد. 

«غلامرضا یادگارزاده» رئیس مرکز المپیاد علمی دانشجویی و امور آزمون‌های بین الملل سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اعلام زمان دقیق برگزاری آزمون آیلتس توضیح داد: در هفته جاری تاریخ دقیق ثبت‌نام و برگزاری آزمون آیلتس در ایران مشخص می‌شود و ما یک اطلاعیه دیگر در خصوص جزئیات برگزاری آزمون منتشر خواهیم کرد. 

یادگارزاده در واکنش به سفر احتمالی برخی متقاضیان به کشورهای همسایه برای شرکت در آزمون آیلتس در صورت برگزار نشدن این آزمون در کشور بیان کرد: ما اصلا توصیه نمی‌کنیم که متقاضیان برای دریافت مدرک آیلتس به کشورهای دیگر سفر کنند. سازمان سنجش زمان دقیق برگزاری آزمون آیلتس را اعلام خواهد کرد و همین جا می‌توانند در آزمون مورد نظر شرکت کنند. 

لازم است یادآوری است؛ در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱ خبری در فضای مجازی منتشر شد و برخی از کاربران با انتشار تصویری از اطلاعیه مراکز برگزاری آزمون آیلتس از لغو برگزاری این آزمون در سال آینده تا اطلاع‌ثانوی خبر دادند. 

مؤسسات برگزاری این آزمون اعلام کردند: «عطف به دستور سازمان سنجش کشور، مورخ ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱ به شماره ۶۵۳/س/م تمام آزمون‌های آیلتس در سراسر کشور از اسفندماه تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد.» 

«عبدالرسول پورعباس» رئیس سازمان سنجش نیز در اسفندماه ۱۴۰۱ در همین رابطه گفته بود که تغییراتی در فرآیند اجرایی برگزاری آزمون آیلتس در ایران به وجود خواهد آمد و طرف خارجی این آزمون در روزهای آتی برای این آزمون به ایران سفر می‌کند. 

در این مدت نه تنها خبری از سفر طرف خارجی به ایران گزارش نشد بلکه، سازمان سنجش اطلاعیه‌ای درباره ثبت نام آزمون آیلتس منتشر کرد که براساس آن اطلاعیه، گفته شده بود با هماهنگی‌های صورت گرفته با موسسه IDP ثبت نام آزمون آیلتس کاغذی (paper) از  ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ (اول می‌۲۰۲۳) و آزمون آیلتس کامپیوتری «CD» از ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ (دهم آوریل ۲۰۲۳) از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www. sanjesh. org انجام خواهد شد، اما متاسفانه فرایند ثبت نام آیلتس در این تاریخ ذکر شده هم صورت نگرفت و نگرانی متقاضیان این آزمون را بیشتر کرد.

حالا باید دید با توجه به اظهارات معاون آزمون‌های بین الملل سازمان سنجش و اطلاعیه جدید این سازمان مبنی بر اعلام زمان ثبت نام آزمون آیلتس در این هفته، تکلیف داوطلبان این آزمون بعد از گذشت سه ماه انتظار روشن خواهد شد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز