خبرگزاری کار ایران

رئیس پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران در گفت و گو با ایلنا:

میزان افزایش ظرفیت پردیس‌ تا چند روز آینده اعلام می‌شود/ همکاری مجازی با اساتید انگلیسی، استرالیایی، اسپانیایی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۳۲۱

رئیس پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران گفت: ما برای برخی رشته‌ها مثل رشته طراحی صنعتی اساتید خارجی داریم. به عنوان نمونه از استرالیا، اسپانیا، انگلستان، هندوستان و… اساتید به عنوان اعضای وابسته با ما برای رشته‌های مختلف همکاری دارند.

«علیرضا ذاکر اصفهانی» رئیس پردیس کیش دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص برگزاری آزمون تخصصی ورودی برای پذیرش بدون کنکور ارشد و دکتری در این دانشگاه توضیح داد: پردیس‌ها به صورت خودگردان اداره می‌شوند و آزمونی که می‌گیرند هم به صورت اختصاصی است و به عنوان شیوه نامه‌ای از آن یاد می‌شود. سوابق تحصیلی و علمی دانشجو و هم مصاحبه علمی که از او گرفته می‌شود، اهمیت زیادی در پذیرش دانشجو دارد. 

ذاکر اصفهانی تصریح کرد: این کار در دو مرحله انجام می‌شود؛ داوطلب در بازه زمانی مشخصی که اعلام می‌شود ثبت نام می‌کند و بعد از آن مدارکش را ارسال می‌کند و غربالگری اتفاق می‌افتد یعنی هیات مشخصی مدارک را ارزیابی می‌کنند و بعد از آن افرادی که از این مرحله با موفقیت بیرون بیایند، وارد مرحله بعدی می‌شوند و به آن‌ها گفته می‌شود در چه مقطعی می‌توانند مصاحبه حضوری بدهند و اگر حد نصاب مشخصی از بین مصاحبه شدگان بیاورند، انتخاب و پذیرش می‌شوند. 

رئیس پردیس کیش دانشگاه تهران در ادامه درخصوص افزایش ظرفیت پذیرش پردیس‌ها و افزایش شهریه نیز اظهار کرد: ما از ترم مهرماه سال تحصیلی جاری که به تازگی به پایان رسیده است، افزایش شهریه داشته‌ایم و این افزایش حدود ۳۰ درصد عنوان شد. برخی دانشجویان از افزایش شهریه ناراضی بودند و ما نیز مکاتباتی انجام دادیم تا افزایش شهریه فعلا صورت نگیرد، اما این افزایش، مصوبه هیات امنای دانشگاه بود و انجام شد. افزایش شهریه به این دلیل بود که چند سال این کار را نکرده بودیم و رقم هزینه تحصیل پایین بود. 

او عنوان کرد: در مورد میزان افزایش ظرفیت نیز هنوز مشخص نیست چقدر خواهد بود و در چند روز آینده میزان افزایش ظرفیت پردیس‌ها اعلام می‌شود. ما فهرست رشته‌هایی را که مجاز به پذیرش دانشجو در آن هستیم را به معاونت آموزشی دانشگاه اعلام کرده‌ایم و زمانی که این درخواست افزایش پذیرش مورد قبول واقع شد، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. 

ذاکر اصفهانی در مورد رشته‌های بدون کنکور پردیس کیش اظهار کرد: تنوع رشته‌های بدون کنکور زیاد است؛ از رشته‌های علوم پایه، فنی، نفت، معماری و صنایع تا رشته‌های علوم اجتماعی، حقوق و مدیریت‌ها در گرایش‌های مختلف همه به صورت حضوری برگزار می‌شود. تلاش ما این است که آموزش حضوری تداوم داشته باشد اما برخی وقت‌ها آنلاین هم برگزار می‌شود که دلایلی مانند آب و هوای بد و… منجر به آن می شود. 

رئیس پردیس کیش در خصوص همکاری با اساتید خارجی توضیح داد: ما برای برخی رشته‌ها مثل رشته طراحی صنعتی اساتید خارجی داریم. به عنوان نمونه از استرالیا، اسپانیا، انگلستان، هندوستان و… اساتید به عنوان اعضای وابسته با ما برای رشته‌های مختلف همکاری دارند. 

او افزود: ما در برخی از رشته‌ها دانشجوی خارجی می‌پذیریم که کلاس‌های آن‌ها به صورت آنلاین است و به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. دانشجویان ایرانی نیز می‌توانند در رشته‌های بین المللی ما ثبت نام کنند ولی تحصیل‌شان به زبان انگلیسی خواهد بود. دانشجویان خارجی ما از لبنان، عراق، افغانستان و… است. در برخی رشته‌ها نیز این امکان وجود دارد که دانشجو دو مدرک از یک دانشگاه ایرانی و یک دانشگاه خارجی دریافت کند. به عنوان مثال در رشته مکانیک دانشجویان وقتی دو سال از مقطع کارشناسی را در ایران سپری می‌کنند، برای دو سال دیگر از مقطع کارشناسی به کشور آلمان رفته اند. این دانشجویان در واقع به دوزبان درس می‌خوانند؛ به زبان فارسی در ایران و به زبان آلمانی در آلمان. البته این امکان فقط در مورد برخی رشته‌ها وجود دارد و همه پذیرش‌های رشته مکانیک دانشگاه ما که به عنوان مثال توضیح دادم به این شیوه نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز