خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مطرح کرد:

گلایه از کمبود بودجه کیفیت بخشی پرورشی و آموزشی/ افزایش ۲۱ درصدی بودجه وزارت آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۰۲۱

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: بخشی از کسری نیروی  انسانی با مجوز به کارگیری بازنشسته ها و حق التدریس های شاغل که مجموعا ۱۰۴ هزار نفر حق التدریس بازنشسته و شاغل به کارگیری شدند حل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "صادق ستاری فرد" معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در ابتدای این نشست بیان کرد: بودجه برش یکساله تمدن یک ملت است و اگر بخواهیم عنوان سیاستی بر بودجه بگداریم بودجه را بالاترین سند سیاستی و مالی کشور می نامند و وقتی می خواهیم چگونگی اداره‌ یک کشور را بفهمیم باید بودجه آن را بررسی کنیم.

ستاری فرد با اشاره به قانون اساسی و توجه به بودجه افزود: ۹۷۱ هزار کارمند و ۳۸ هزاز بازنشسته آموزش و پرورش و بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز یکی بزرگترین دستگاه های دولتی است. در سال ۱۴۰۱ بعد از دوره پرفشار آموزش مجازی، مدارس را میزبان دانش آموزان کردیم و می طلبید زیرساخت ها تامین شود. در حوزه نیروی انسانی اتفاقات بزرگی افتاد؛ از جذب تا ساماندهی آنها که در دوره کرونا اغماض می‌شد و بازگشایی مدارس ما را وادار به دقت نظر کرد. مجوزی که برای آموزش و پرورش برای جذب صادر شد و ۲۵ هزار و ۲۱ نفر را جذب کردیم و بخشی از کسری نیروی  انسانی با مجوز به کارگیری بازنشسته ها و حق التدریس های شاغل که مجموعا ۱۰۴ هزار نفر حق التدریس بازنشسته و شاغل به کارگیری شدند حل شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش بیان کرد: از حیث مالی از ردیف بودجه کیفیت بخشی پرورشی و آموزشی فقط ۳۰ درصد تخصیص داشتیم که محل نگرانی ماست. همه دنیا اعتباری را برای جبران افت تحصیلی پس از کرونا پیش بینی کرده بودند و آموزش و پرورش توقع داشت سازمان برنامه و بودجه برای این اعتبار همکاری کتد که تا به حال این اتفاق نیفتاده است.

او در مورد سند تحول بنیادین آموزش گفت: بعد از یازده سال توقف و تعلل این نظام رتبه بندی در راستای سند تحول با ۳۸ هزار میلیارد تومان اجرایی سد و ۲۲ هزار میلیارد تومان از این اعتبار پرداخت شده است. پاداش پایان خدمت ۲۷هزار بازنشسته نیز تسویه شده و جای گلایه نا از حیث تخصیص بودجه کیفیت بخشی در آموزش و پرورش است. سهم تصویبی حوزه تربیتی و امور پرورشی و تربیتی دانش آموزان در لایحه و بودجه کم بود و علی رغم کسری تخصیص قابل توجه نیست و ۷۶ درصد تخصیص گرفته ایم. با توجه اقتضائات امروز دانش آموزان نیازمند جهش در نظام بودجه ریزی آموزش و پرورش هستیم.

ستاری فرد تاکید کرد: از محل اعتبارات اصلی وزارتخانه به سبب نواقص در احکام و حقوق برای فرهنگیان در خارج از کشور، حقوق داده شده و دیوان عدالت اداری ۲۰ درصد از اعتبارات اصلی کسر کرد که موجب اخلال در کار ما می شود. برای این موضوع امیدواریم فکری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز