خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان خبر داد:

اجرای طرح‌های مختلف دفتر مشاوره و سلامت در سطح دانشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۱۵۰

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از اجرای طرح‌های مختلف از قبیل پات، تام، تاد، سرآغاز و غیره در سطح دانشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، ابراهیم نعیمی مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: در کارگروه تخصصی مشاوره و بهداشت با معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها داشتیم، آسیب‌های روانی و اجتماعی دانشجویان را در قالب معیارهای مهمی که بر روی سبک زندگی، تعامل، ارتباطات و تحصیل تاثیر گذار است مطرح شد و متناسب با توصیفی که از وضع دانشجویان داشتیم، طرح و برنامه‌هایی که دفتر مشاوره و سلامت برای حل و فصل این مسائل دارد، بیان شد. 

وی افزود: یکی از این برنامه‌ها طرح ملی پات یا همان پیشگیری از افت تحصیلی است که بر اساس این طرح طی ۴ ترم می‌توانیم تعداد دانشجویانی که دارای افت تحصیلی هستند را به کمتر از نصف کاهش دهیم. 

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم عنوان کرد: در تابستان کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه‌ها را دعوت کردیم و برایشان دوره‌های آموزشی گذاشتیم تا این همکاران از اول مهر ماه فرایند عملکردیشان را به گونه‌ای شروع می‌کنند که بعد از ۴ ترم به هدف مورد نظر طرح پاد برسیم. 

نعیمی تصریح کرد: یکی دیگر از کارهای بزرگ و مهم اصلاح آیین نامه تاسیس مراکز مشاوره است که این کار اتفاق افتاده و در اختیار وزیر محترم علوم قرار داده‌ایم و یک تیم ۶ نفره مامور شده تا این آیین نامه را مورد بازبینی قرار بدهند و طبق آن اصالت بر پیشگیری است و مراکز مشاوره از انفعال خارج می‌شوند. 

وی با اشاره به سایر طرح‌ها و برنامه‌های دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: طرح تاد یعنی تجارب ارزشمند دانشجویان، تام یعنی تجارب ارزشمند مشاوران، مدیران و مددکاران است که از جمله دیگر طرح‌های وزارت علوم می‌باشد و براساس طرح تاد، از تجربیات دانشجویان بهترین ساز و کار مطلوب را در اختیار سایر دانشجویان قرار دهد، استفاده خواهد شد. 

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان بیان کرد: برای آغاز سال تحصیلی طرح سرآغاز در نظر گرفته شده است که مطابق این طرح مددکاران و مشاوران مراکز در خوابگاه‌ها حاضر شده و با دانشجویان به ویژه ترم اولی‌ها هم کلام شده و با دانشجویان آشنایی ایجاد کرده و سنجشی در خصوص مشکلات احتمالی و احصای آن‌ها و در صورت نیاز دعوت به مرکز مشاوره برای کمک به حل مسائل انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز