خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

۳۲ درصد دانش‌آموزان پیشوا، تبعه خارجی هستند/ لزوم خدمت‌رسانی کمیساریای عالی پناهندگان

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۴۲۴

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پیشوا گفت: ۳۲ درصد دانش آموزان ما، اتباع به خصوص دانش آموزان افغان هستند و قطعا لازم است کمیساریای عالی پناهندگان خدماتی را در این خصوص ارائه کند.

«سعید تاجیک» مدیر آموزش و پرورش شهرستان پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد ساماندهی دانش آموزان اتباع برای مهرماه سال تحصیلی جدید توضیح داد: منطقه پیشوا یکی از چند منطقه‌ای است که حضور اتباع در آن بسیار چشمگیر است و در حدود ۳۲ درصد دانش آموزان ما، دانش آموز اتباع به خصوص دانش آموزان افغان هستند. 

او تصریح کرد: به منظور ساماندهی این دانش آموزان قطعا لازم است کمیساریای عالی پناهندگان خدماتی را در این خصوص ارائه کند و پیگیری‌هایی نیز در این زمینه صورت گرفته و ما امیدواریم نتیجه مثبت بدهد. 

تاجیک در مورد پیگیری‌ها در خصوص دریافت این خدمات توضیح داد: نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌های بسیار زیادی انجام شده و فرمانداری واقعا تلاش کرده و با کمیساریای استانداری این موضوع را پیگیری کرده اند و حتی در طول یک سال گذشته کارشناس کمیساریای استانداری با حضور در فرمانداری و شرکت در جلسات کنار ما بوده و ما هم درخواست‌هایمان را به آن‌ها گفته‌ایم و قول‌هایی هم به ما داده شده است و امیدواریم برای مهرماه سال جاری حداقل با ساخت مدرسه‌ای مخصوص اتباع نه اینکه جداسازی بین دانش آموزان صورت بگیرد، بلکه به منظور ایجاد فضایی کافی برای مدیریت بار تراکمی اتباع و کاستن این بار اقدامات لازم انجام شود. 

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان پیشوا درباره اجرای طرح نماد و رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی در سطح دانش آموزی و استقبال مخاطبان و خانواده از این طرح در پیشوا بیان کرد: شهرستان پیشوا یکی از مراکز پایلوت طرح نماد است و متاسفانه چند نقطه آسیب‌خیز هم دارد و ما مدیران را ملزم به اجرای این طرح کرده‌ایم و با جلساتی که با این دوستان برگزار کردیم، قرار است در این خصوص ثبت نام انجام دهند.

او افزود: حتی در فرمانداری و با کمک شخص آقای فرماندار به عنوان رئیس شورای آموزش و پرروش و با ایجاد قرارگاه اجتماعی، شش نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده و به صورت هفتگی جلسات مستمری برگزار می‌کنیم و با هدف شناسایی آسیب‌ها در صدد رفع این مشکلات هستیم. 

تاجیک در مورد تقویت گروه مشاوران مدارس و تاثیر آن بر کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز اظهار کرد: امسال مرکز مشاوره مستقل کد گرفته‌ایم و مرکز پیوند ما بسیار فعال است؛ ما پیش از این مرکز مشاوره نداشتیم و صرفا این امر برعهده نیروهای معمولی بود، اما امسال مجوز و کد به ما داده شد و به این بخش مدیر و نیرو اختصاص داده می‌شود تا بتوانیم در زمینه مشاوره بیشتر فعالیت کنیم و تا امروز این فعالیت‌هایمان نتایج بسیار مثبتی هم داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز