خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیته ملی پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی خبرداد:

ابلاغ شیوه نامه اجرایی مقابله با تولید و مصرف مشروبات الکلی

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۷۳۵

این سند بستر مناسب در دستگاه‌ها برای اجرای دستور مداخلات پیشگیری را فراهم نموده است.

دبیر کمیته ملی پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی از ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی مقابله با قاچاق، تولید، توزیع، نگه‌داری و مصرف مشروبات الکلی از سوی وزیر کشور خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛ دبیر کمیته ملی پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی اظهار داشت: این شیوه‌نامه در کمیته ملی پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی تهیه و وظایف ۱۴ دستگاه و سازمان که نقش اساسی و اصلی در مقابله با مصرف مشروبات الکلی در کشور دارند را مشخص می‌نماید. در این شیوه‌نامه تلاش شده که حداکثر مشارکت‌ دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول در سطوح ملی جلب شود.

وی بیان داشت: در همین ارتباط نیز در خردادماه ۹۲در پنجاه و نهمین نشست شورای اجتماعی کشور سند ملی پیشگیری، مقابله، درمان، کاهش آسیب و بازتوانی مشروبات الکلی که در همین کمیته تهیه شده بود به تصویب رسید و از سوی وزیر کشور برای اجرا به کلیه ذی‌نفعان ابلاغ شد.

دبیر کمیته ملی پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی اهداف راهبردی این سند را کاهش بار مصرف الکل، نهادینه‌سازی سهم و نقش سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد در کاهش بار مصرف الکل، آگاه‌سازی جامعه از علل ریشه‌ای و عوامل گرایش و پیامدهای مصرف الکل، ارتقاء بهره‌مندی از خدمات درمان و کاهش آسیب و بازتوانی مصرف الکل و مهار و کنترل مصرف و هم چنین کاهش دسترسی به الکل و افزایش هزینه جرایم مرتبط با الکل برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه این سند بستر مناسب در دستگاه‌ها برای اجرای دستور مداخلات پیشگیری را فراهم نموده است، گفت: تکالیف و انتظارات از تمام دستگاه‌های ذی‌نفع برای مبارزه همه جانبه با آسیب‌ مصرف مشروبات الکلی پیش‌بینی و مشخص و تاکید شده که دستگاه‌ها و سازمان‌ها متولی هر برنامه، شیوه‌نامه اجرایی آن را تهیه و در اختیار کمیته ملی قرار دهند.

این مقام مسؤول در مرکز فرهنگی اجتماعی وزارت کشور تصریح کرد: شیوه‌نامه ابلاغ شده نیز در همین راستا در کمیته ملی و به مسئولیت نیروی انتظامی تهیه که وظایف ۱۴ دستگاه از جمله نیروی انتظامی، قوه قضاییه، سازمان بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت صنعت و معدن و تجارت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه، گمرک، وزارت کشور، وزارت دفاع، وزارت اطلاعات، وزارت آموزش و پرورش، سازمان پزشکی قانونی و سازمان صدا و سیما را مشخص نموده است.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: مجموعه اقدامات مقابله‌ای به منظور جلوگیری از تولید، نگه‌داری، حمل، توزیع، قاچاق و مصرف مشروبات الکلی به همراه سایر برنامه‌های پیشگیری و درمان مندرج در سند مذکور بر شکل‌گیری تعامل و هماهنگی هر چه بیشتر اعضاء کمیته ملی در برخورد با این آسیب و معضل اجتماعی دلالت دارد و امید داریم شاهد تداوم و ثبات برنامه‌های مبارزه علیه مصرف مشروبات الکلی در کشور باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز