خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تهران به ایلنا خبر داد:

وجود ۷ هزار معتاد خیابانی نا‌بهنجار در سطح تهران

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۱۳۰

وقتی معتادان نابهنجار جمع آوری می‌شوند در ابتدا غربالگری روی آن‌ها صورت گرفته می‌گیرد. برای مثال بیماران و اتباع خارجی جدا شده و کسانی که برای اولین یا دومین بار است جمع آوری می‌شوند به مراکز درمانی منتقل می‌شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۷ هزار معتاد خیابانی نابهنجار در سطح تهران وجود دارد.

«حسین طلا» در گفت‌وگو با ایلنا، در مورد جلسه امروز مجمع نمایندگان تهران که با حضور مهمانی از نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، استانداری تهران، وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، سازمان فنی و حرفه‌ای و شهرداری تهران برگزار شد اظهار داشت: موضوع جلسه امروز جمع آوری، غربالگری و بازپروری معتادان خیابانی بود که این مسئله یک سال و نیم است به طور مرتب در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: وظیفه مجمع در این میان گزارشگری از سازمان‌های مرتبط و در صورت بروز ناهماهنگی، پیگیری مسائل و مشکلات است.

وی با اعلام وجود حدود ۷ هزار معتاد خیابانی نابهنجار در سطح شهر تهران خاطر نشان کرد: وقتی این معتادان جمع آوری می‌شوند در ابتدا غربالگری روی آن‌ها صورت گرفته می‌گیرد. برای مثال بیماران و اتباع خارجی جدا شده و کسانی که برای اولین یا دومین بار است جمع آوری می‌شوند به مراکز درمانی منتقل می‌شوند.

به گفته طلا، دستور کار دیگر جلسه مجمع نمایندگان تهران، بررسی وضعیت بیمارستان اخوان بود که در فاز ۱ و ۲،۵۵۰ نفر ظرفیت دارد اما فاز ۳ و ۴ هنوز تکمیل نشده است که قرار شد دراین مورد شهرداری تهران برای اتمام این فاز‌ها کمک کند.

عضو مجمع نمایندگان تهران ادامه داد: همچنین در کمپ شفق، تیم‌های بهزیستی و وزارت بهداشت مستقر شده‌اند که بر تکمیل و تامین نیازهای این مجموعه تاکید شد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: همچنین پیشتر مقرر شده بود که ساخت ۴ مرکز ترک اعتیاد با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر انجام شود که شهرداری تهران هزینه آن را تقبل کرده است.

طلا با بیان اینکه مجموعه کمرد پردیس نیز در حال تکمیل است افزود: در این جلسه وزارت بهداشت نیز گزارش فعالیت خود در مورد این مجموعه را ارائه کرد و سازمان فنی حرفه‌ای نیز به بیان گزارش آموزش افراد پرداخت، سازمان بهزیستی نیز مقرر شد در این مورد خدماتی را ارائه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز