خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت تولدی دوباره:

ارائه آمار شفاف لازمه جلب مشارکت مردم در مبارزه با مواد مخدر است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۰۰۷

«برای موفقیت طرح اجتماعی کردن مواد مخدر مردم و سازمان‌های مردم نهاد را به عنوان متولیان این امر قرار داده و خود به عنوان تسهیل‌گر عمل کنند.»

مدیرعامل جمعیت تولدی دوباره با تاکید بر اینکه ارائه اطلاعات و آمار شفاف، دقیق و صادقانه از وضعیت مواد مخدر لازمه جلب همکاری مردم است، گفت: مردم باید بپذیرند که مواد مخدر در همسایگی و نزدیکی ما در حال تولید است و این موضوعی نیست که به سادگی و با مبارزه صرف بتوان با آن مقابله کرد.

به گزارش ایلنا، عباس دیلمی‌زاده در ارتباط با برنامه‌های پیشگیرانهٔ حوزه مواد مخدر گفت: برنامه پیشگیرانه از اعتیاد نیازمند برنامه کلان و مدت زمان طولانی است که باید به صورت هدفمند برای آن تصمیماتی گرفته شود، به این معنا که امروز کشور، دولت و مردم در جنگ با مواد مخدر و قاچاقچیان هستند و گاهی مواقع نیز خود معتادان با خودشان در جنگ هستند، در چنین شرایطی باید در حوزه اجتماعی کردن مواد مخدر به نقطه‌ای برسیم که بتوانیم یک سیاست درست را در ارتباط با آن عملیاتی کنیم.

این کار‌شناس اعتیاد با اشاره به اینکه دولت در امر اجتماعی کردن مواد مخدر باید نگاه تسهیل گر نسبت به این امر داشته باشد اظهار کرد: امروز مواد مخدر به عنوان مطالبه مردم مطرح و به یکی از چالش‌های اجتماعی تبدیل شده است. بنابراین باید مشارکت مردم به عنوان یک پشتوانه اصلی مد نظر باشد چرا که همه بدنه جامعه با آن در گیر هستند و این آسیب تنها مختص یک قشر یا یک گروه نیست و به همین دلیل باید تمام بدنه جامعه درگیر این موضوع شده و خود مردم آن را راهبری و هدایت کنند.


وی در ادامه از مسئولین و متولیان خواست تا برای موفقیت طرح اجتماعی کردن مواد مخدر مردم و سازمان‌های مردم نهاد را به عنوان متولیان این امر قرار داده و خود به عنوان تسهیل‌گر عمل کنند.


دیلمی‌زاده با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین نگرانی مردم موضوع مواد مخدر است تصریح کرد: در بحثاجتماعی‌کردن ابتدا باید هدفگذاری برنامه مشخص شود و به جای آنکه مردم فکر کنند که حاکمیت و دولت موظف به حل این مشکل هستند تک تک افراد جامعه در قبال این موضوع احساس مسئولیت کنند و خود در عوامل پیشگیری از بروز این آسیب ویرانگر نقش بپذیرند.


این کار‌شناس حوزه اعتیاد گفت: برای اینکه مردم بتوانند این موضوع را بپذیرند و همکاری داشته باشند لازم است اطلاعات و آمار شفاف، دقیق و صادقانه از وضعیت مواد مخدر داشته باشند بنابراین بهتر است متولیان امر بر اساس واقعیت‌های موجود گام بردارند و اینکه مردم نیز بپذیرند مواد مخدر در همسایگی و نزدیکی ما در حال تولید است و این موضوعی نیست که به سادگی و با مبارزه صرف بتوان با آن مقابله کرد.


دیلمی‌زاده تاکید کرد: در شرایط فعلی نیازمند یک مهندسی معکوس اجتماعی هستیم تا بتوانیم تقاضای مواد مخدر را کاهش دهیم و این مهندسی معکوس نیازمند یک اتاق مهندسی و به روز است.


وی خاطرنشان کرد: ‌‌ همان گونه که توانستیم در سایر فرآیندهای اجتماعی به توانایی‌های قابل قبولی برسیم و راه‌کارهای بنیادین برای آن پیدا کنیم در شرایط فعلی نیز می‌توان با مهندسی معکوس اجتماعی به کاهش تقاضای مواد مخدر در مدت زمان کوتاه دست پیدا کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز