خبرگزاری کار ایران

کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر:

قاچاقچیان مواد مخدر در ایران، سالیانه سه میلیارد دلار درآمد دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۰۱

موج جدید مواد مخدر، روانگردان‌ها هستند که شکل و ترکیب کاملا گیاهی و سنتی دارند و باید آگاهی جوانان با آثار شوم این روانگردان‌ها افزایش پیدا کند و جوانان ما باور کنند که استفاده از این مواد لذت زود گذر اما خانمانسوز دارد.

ایلنا: معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۱۰ میلیون در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در دنیا فعالیت می‌کنند که سالیانه بالغ بر یک هزار و ششصد میلیارد دلار از این طریق سود می‌برند. در ایران نیز سالیانه قاچاقچیان مواد مخدر سه میلیارد دلار کسب درآمد دارند.

به گزارش ایلنا، بابک دین‌پرست، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، در حاشیه اولین نشست شورای هماهنگی مواد مخدر غرب استان تهران گفت: مردم لازم است بیشتر احساس مسوولیت کنند و متوازن با دولت در امور مبارزه با مواد مخدر مشارکت کنند زیرا اگر فرهنگ مبارزه با تقاضا در جامعه تشدید و نهادینه شود، عرضه‌ای هم وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: موج جدید مواد مخدر، روانگردان‌ها هستند که شکل و ترکیب کاملا گیاهی و سنتی دارند و باید آگاهی جوانان با آثار شوم این روانگردان‌ها افزایش پیدا کند و جوانان ما باور کنند که استفاده از این مواد لذت زود گذر اما خانمانسوز دارد. بر اساس پالایش سال ۹۰، از یک میلیون و ۳۵۰ هزار معتاد، مشخص شد که ۷۵ درصد آنان سطح سوادشان بالای دیپلم است و امروز متاسفانه این تعداد معتاد از عرضه مواد مخدرحمایت می‌کنند که باید چرخه تقاضا با همکاری مردم تغییر کند.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: فعالیت ما باید در دو حوزه باشد، یکی مبارزه با عرضه که پلیس و قوه قضاییه، وزارت اطلاعات و دیگر دستگاه‌های مرتبط فعالیت خوبی دارند و در سال گذشته پانصد تن مواد مخدر کشف و ۲۶۳ هزار نفر دستگیر شدند و در حوزه دوم باید فرهنگ‌سازی در امر کاهش تقاضا، جدی‌تر در دستور کار قرار گیرد و این مسئله نیز بدون مشارکت مردم و خانواده‌ها امکان‌پذیر نیست.

دین‌پرست همچنین از کشف ۴۰۲ تن انواع مواد مخدر طی ۷ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در این رابطه ۱۷۸هزار و ۱۹۰ نفر از عوامل تهیه و توزیع مواد مخدردستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: براساس آمار سازمان ملل نیز ۲۴۰ میلیون نفر در جهان در سال ۲۰۱۲ برای یک بار، مواد مخدر استعمال کرده‌اند. همچنین ۱۰ میلیون نفر سوداگر مرگ نیز در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در دنیا فعالیت می‌کنند که سالیانه بالغ بر یک هزار و ششصد میلیارد دلار از این طریق سود می‌برند. در ایران نیز سالیانه قاچاقچیان مواد مخدر سه میلیارد دلار کسب درآمد دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز