خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت استان مطرح کرد:

ظرفیت 77 میلیون تنی صنایع تبدیلی آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۲۲۱

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ظرفیت واحد‌های تولیدی فعال در زمینه صنایع تبدیلی آذربایجان غربی حدود ۷۷ میلیون تن انواع محصولات است و می‌تواند انواع و اقسام محصول استان را تبدیل و روانه بازار هدف کند.

به گزارش ایلنا، غلامرضا بابایی با اشاره به تعداد صنایع تبدیلی استان، گفت: در سال۹۱ تعداد واحد‌های صنایع تبدیلی در آذربایجان‌غربی حدود ۵۰ واحد بود که این میزان هم اینک به ۳۷۱ واحد رسیده است.

وی افزود: ظرفیت واحد‌های تولیدی فعال در زمینه صنایع تبدیلی حدود ۷۷ میلیون تن انواع محصولات است و می‌تواند انواع و اقسام محصول استان را تبدیل و روانه بازار هدف کند.

وی تصریح کرد: با فعالیت این واحد‌های صنعتی از سال ۹۱ تاکنون برای ۱۵ هزار و ۴۴۷ نفر از جوانان آذربایجان‌غربی اشتغال‌زایی شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: برای این واحد‌های صنایع تبدیلی ۱۱ هزار و ۸۰۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که رقم قابل توجهی در حوزه صنعت استان به شمار می‌رود.

بابایی با اشاره به زمینه فعالیت واحد‌های صنایع تبدیلی این استان، گفت: این واحد‌ها بیشتر در زمینه صنایع غذایی و کشاورزی فعال هستند.

وی اظهار داشت: یکی از بزرگترین مزیت‌های آذربایجان غربی در بحث توسعه صنایع تبدیلی هم مرز بودن آذربایجان‌غربی با سه کشور ترکیه عراق و جمهوری آذربایجان است که در کمتر استانی در کشور وجود داشته و می‌تواند امر صادرات را بسیار تسهیل بخشیده و بازار خوبی برای محصولات این واحد‌های تولیدی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز