خبرگزاری کار ایران

آغاز برداشت گردو از باغات آذربایجان غربی/ پیش بینی تولید بیش از 8 هزار تن محصول

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۲۱۲

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز برداشت گردو از باغات استان خبر داد.

به گزارش ایلنا،  عزیز امانی با بیان اینکه استان در زمینه تولید گردو رتبه ششم کشوری را داراست، اظهارکرد: پنج هزار و 260 هکتار از باغات استان به کشت گردو اختصاص یافته است که 4 هزار و 386 هکتار از باغات بارور و مابقی به صورت نهال هستند.

وی با اشاره به آغاز فصل برداشت گردو عنوان کرد: پیش بینی می شود امسال هشت هزار و 333 تن گردو از سطح باغات استان برداشت شود و میزان تولید در مقایسه با سال گذشته 11.3 درصد افزایش داشته است .

امانی ، میانگین عملکرد باغات گردو در هر هکتار را 1900 کیلوگرم محصول خشک عنوان و خاطرنشان کرد: شهرستان ارومیه وسردشت بیشترین میزان تولید گردو در استان را به خود اختصاص داده اند.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  گفت: ارقام کشت شده عموما بذری و از ژنوتیپ های مختلف هستند در سالهای اخیر ارقام خارجی و درختان نخبه کشت بافتی و پیوندی نیز در سطح وسیع کشت و در حال توسعه است از ارقام خارجی کشت شده می توان به رقم چندلر، فرنور، پدرو، فرنت و فرانکت، ارقام بومی و کاغذی اشاره کرد.

امانی افزود: مصرف گردو در تقویت حافظه، استحکام استخوان ها و پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و برخی سرطان ها نقش بسزایی دارد.

وی تاکید کرد: این استان از نظر تولید گردوی با کیفیت و مجهز بودن به تکنیک های جدید تولید ازجمله دستگاه های برداشت،تولید نهال گردوی پیوندی، سرشاخه کاری درختان و وجود کارشناسان صاحب نظر در کشور دارای جایگاه ویژه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز