خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان غربی گزارش می‌دهد؛

کام تلخ گوجه‌ کاران از نبود بازار فروش/ ضرورت حمایت از کارخانجات صنایع تبدیلی

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۶۱۶

گوجه کاران آذربایجان‌غربی چند سالی است که در زمان فروش محصول خود با نبود بازار مناسب روبه رو می‌شوند و این مشکل امسال نیز برای گوجه کاران استان تکرار شده است.

به گزارش ایلنا، صنعت کشاورزی در آذربایجان‌غربی سال‌هاست که مورد کم لطفی قرار گرفته و بسیاری از کشاورزان در هنگام فروش محصولات کشاورزی خود با نبود بازار فروش مواجهه می‌شوند.

اغلب جمعیت روستانشین آذربایجان‌غربی به کار پرورش و تولید محصولات کشاورزی مشغول هستند و از این طریق امر معاش می‌کنند.

کاشت محصول گوجه فرنگی یکی از تولیدات اصیل در استان است و به عنوان یک ظرفیت مناسب اقتصادی به شمار می‌رود اما متاسفانه به علت کمبود سرمایه در گردش در بخش صنایع تبدیلی و نیز از دست دادن بازار برخی از کشورهای هدف در صادرات با مشکلاتی در زمینه فروش رو به رو شده و این عامل سبب زیان به گوجه فرنگی کاران را در پی دارد.

 سید سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در نشستی که با حضور تعدادی از مسئولان بخش کشاورزی برگزار شد بر خرید تضمینی محصولات کشاورزی با قیمت مصوب تاکید کرده و اظهار کرد: قیمت گذاری بر روی محصولات باید با احتساب هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت صورت پذیرد.

وی همچنین در ادامه حمایت از کارخانجات صنایع تبدیلی برای تبدیل و صادرات محصولات کشاورزی را ضروری دانسته و خواستار تقویت پشتیبانی سازمان صمت استان از این تولید کنندگان شد.

ذاکر همچنین بسترسازی مناسب در کشورهای مقصد را جهت اجرای تعهدات ارزی صادرکنندگان محصولات کشاورزی مهم دانست و گفت: حمایت از صادرکنندگان محصولات کشاورزی حمایت از کشاورزی است و با توقیف کارت بازرگانی صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان آذربایجان‌غربی؛ کشاورزی آذربایجان غربی را توقیف می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان از مسئولان مربوطه خواستار حمایت جدی از کشاورزان؛ کارخانجات صنایع تبدیلی و صادرکنندگان محصولات کشاورزی شده و کوتاهی دستگاه‌های اجرایی در این امر را غیر قابل چشم پوشی دانست.

صنعت کشاورزی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی در آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود و نیاز است دستگاه‌های متولی اهتمام ویژه در این بخش داشته باشند تا تولید کنندگان محصولات کشاورزی در هنگام به ثمر نشستن محصول تولیدی و ارائه آن به بازار فروش با مشکل بازار فروش نامناسب همراه نشوند.

محمد حضرت پور شهردار ارومیه، در حمایت از کشاورزان گوجه کار آذربایجان غربی گفت: از ورود گوجه فرنگی خارج از استان به داخل میدان میوه و تره بار خوداری می شود.

 حضرت پور افزود: قیمت گوجه فرنگی برای خرید کارخانه 1200 اعلام شده ولی هنوز ابلاغ نشده است.

وی تصریح کرد: کارخانه دارها نباید از سایر استان ها گوجه فرنگی خریداری کنند و زحمت 50 هزار نفر کشاورز در این حوزه را هدر دهند. مسئولان نظارتی نیز در این موضوع ورود کنند.

حضرت پور در خاتمه افزود: از فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان و استاندار آذربایجان غربی خواهشمندم به خرید گوجه های استان مستقیم ورود کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز