خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان ‌غربی خبر داد ؛

استحصال بیش از ۳۱ هزار تن گوشت بهداشتی در۳ ماهه جاری

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۲۰۶

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان ‌غربی گفت : در سه ماه نخست امسال، تحت نظارت های بهداشتی دامپزشکی بیش از 31 هزار تن گوشت دام و طیور درسطح استان استحصال شده است.

سید امید خلیل‌زاده در گفت‌‌وگو با ایلنا،، بیان کرد: یکی از وظایف اصلی دامپزشکی نظارت بر مراحل تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی است تا محصولی با کیفیت و مناسب به دست مصرف‌کننده برسد.

وی افزود: با اشاره به اهمیت حوزه دامپزشکی در سلامت جامعه، اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال، تحت نظارت هایبهداشتی دامپزشکی بیش از 31 هزار تن گوشت دام و طیور درسطح استان  استحصال شده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی آذربایجان ‌غربی با اشاره به نظارت‌های مستمر بازرسان بهداشتی بر نحوه استحصال گوشت قرمز و سفید در کشتارگاه‌های دام و طیور استان افزود: تمام فرآورده‌های استحصال شده در کشتارگاه‌های سطح استان پس از کنترل‌های لازم  توسط بازرسین بهداشتی  مجاز به عرضه در بازار مصرف هستند.

خلیل‌زاده با اشاره به کشتار تعداد  25  هزار و 456 رأس دام سبک و سنگین  و تعداد 10 میلیون و 838 هزار 669 قطعه طیور با نظارت این اداره کل در بازه زمانی سه ماهه اول سال 99 در کشتارگاه‌های دام و طیور  استان، بیان کرد:  از استحصال  مقدار 4 هزار 409 تن گوشت قرمز  و 27 هزار 522 تن گوشت سفید در مجموع 31 هزار 931 تن گوشت قرمز و سفید  تحت نظارت های بازرسین بهداشتی دامپزشکی تولید می‌شود.

وی با اشاره به شدت یافتن گرما و افزایش احتمال انتقال بیماری‌های مشترک از حیوانات به انسان، تاکید کرد: مردم باید از خریداری گوشت دام‌هایی که خارج از کشتارگاه‌ها ذبح می شوند، خودداری کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تمام کشتارگاه‌های استان به سامانه پیش سرد و بازرسی قبل و پس از کشتار مجهز هستند که از انتقال بیماری‌های خطرناکی مثل تب کریمه-کنگو به مصرف کنندگان جلوگیری می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز