خبرگزاری کار ایران

سردشت سرزمین سرفه‌های سوخته؛

لزوم حمایت از ۱۵۰۰ جانبازان شیمیایی سردشت در مقابله با بیماری کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۰۱۹

با توجه به شیوع بیماری کوید ١٩ و تاثیر این بیماری بر روی افراد دارای بیماری های مزمن و مشکلات تنفسی نباید از توجه و آماده سازی قشر جانباز و مجروحیـن شیمیایی غافل شد.

 به گزارش ایلنا، سردشت اولین شهرستانی است در جهان که مورد حملات شیمیایی قرار گرفته و بسیاری از هموطنان در همان زمان و تعدادی هم بعدها به علت عوارض آن به شهادت رسیده اند و بیش از ۱۵۰۰ مصدوم و جانباز شیمیایی در حال حاضر در این شهرستان با عوارض بیماری زندگی می کنند که بسیاری از این جانبازان مصدومین شیمیایی تنفسی و بالای ۷۰ درصد جانباز هستند.

مردم غیرنظامـی و مظلوم شهرستان سردشت که پس از سالها گذر از حملات سبعانـه رژیم بعثی در دوران دفـاع مقدس با استفاده از جنگ افزارهـای شیمیایـی در هفتم تیرماه سال ١٣۶۶ ، هنوز هم با عوارض آن فاجعـه دست و پنجه نرم می کنند.

 این عزیزان در برابر بیماری کرونا بسیار آسیب پذیر بوده و باید تحت مراقبت‌های خاص و ویژه قرار گیرند. 

لذا بر همین اساس و به دستور همتی ریاست جمعیت هلال احمر و هماهنگی با نصیری ریاست سازمان داوطلبان کشور جهت پیشگیری از ابتلای مصدومین شیمیایی سردشت امروز با حضور و نظارت مستقیم سرپرست جمعیت هلال احمر استان، فرماندار سردشت و رئیس بنیاد شهید شهرستان سومین مرحله توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز این عزیزان توسط جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی انجام شد.

 زکریائی سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت : تا بدین لحظه در شهرستان سردشت سه مرحله توزیع اقلام بهداشتی توسط جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی انجام شده و در مجموع یک هزار و ٢٠٠ بسته بین مصدومین و جانبازان شیمیایی توزیع شده است.

وی افزود : علاوه بر توزیع بسته های بهداشتی توسط معاونت داوطلبان این جمعیت، اعضاء جوانان با رعایت کامل فاصله اجتماعی و پروتکل های ایمنی در مقابل بیماری کووید ١٩ اقدام به توزیع بروشورهای آموزشی و ارائه آموزش‌های خانه به خانه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز