خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بیمه سلامت استان به ایلنا خبر داد:

61 درصد جمعیت آذربایجان‌غربی‌تحت پوشش بیمه سلامت هستند/ رتبه سوم استان در طرح بیمه سلامت همگانی

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۸۱۵

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: قریب به 61 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه درمانی اداره کل بیمه سلامت استان هستند.

نادر نانبخش در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، استان آذربایجان غربی را بزرگترین سازمان بیمه گر پایه در استان قلمداد کرد و گفت : اکنون قریب به 61 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه درمانی اداره کل بیمه سلامت استان هستند و این افراد در 5 صندوق بیمه ای (1.صندوق کارکنان دولت 2.صندوق روستاییان و عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر 3.صندوق سایر اقشار 4.صندوق بیمه سلامت همگانی 5.صندوق بیمه سلامت ایرانیان ) قرار گرفته اند.

وی در خصوص تعهدات این اداره کل گفت: 90 درصد هزینه های بخش بستری و 70 درصد هزینه های بخش سرپایی بیمه شدگان بر اساس تعرفه های دولتی به عهده اداره کل بیمه سلامت است و این اداره کل سالیانه بیش از 700 میلیارد تومان از بابت سلامت مردم استان به پزشکان و موسسات تشخیصی و درمانی طرف قرارداد پرداخت می‌کند .

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی از آغاز طرح بیمه پایه اجباری سلامت براساس ارزیابی وسع در این هفته نیز خبر داد: بیمه پایه اجباری سلامت بر اساس ارزیابی وسع یک طرح کشوری است براساس بند الف ماده 70 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است که همزمان با هفته بیمه سلامت در سراسر کشور شروع خواهد شد و جامعه هدف این طرح افراد فاقد بیمه پایه است.

مدیرکل بیمه سلامت استان در ادامه از پیش بینی جمعیت فاقد بیمه در استان صحبت کرده و آمار این افراد را بر اساس برآوردها 5 درصد جمعیت استان قلمداد کرد و افزود : با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی از حیث جمعیت تحت پوشش قرار گرفته در طرح بیمه سلامت همگانی دارای رتبه سوم در کشور پس از استان تهران و خراسان رضوی بوده است، پیش‌بینی می‌شود که جمعیت فاقد بیمه این استان از میانگین آمار کشوری کمتر باشد چرا که اکثریت این افراد در طرح بیمه سلامت همگانی تحت پوشش قرار گرفته و دفترچه دریافت کرده اند .

مدیرکل بیمه سلامت استان از انتقال الکترونیکی اسناد بیمارستانی نیز صحبت کرد و گفت : از اول آبان ماه تمامی بیمارستانهای دولتی استان می‌بایست اسناد مالی بیمارستانی خود را به صورت الکترونیکی به اداره کل بیمه سلامت ارسال کنند که این اقدام فرایند رسیدگی به اسناد بیمارستانی را کوتاهتر کرده و سهولت ویژه ای به فرایند ارسال اسناد خواهد بخشید که در این خصوص آموزش‌های لازم به مسئولان درآمد و آی. تی بیمارستان‌ها و کارشناسان ناظر مقیم بیمه سلامت در بیمارستانها داده شده است .

نانبخش در ادامه تعداد موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان را 1226 موسسه در استان ذکر کرد که شامل 33 بیمارستان 622 مطب پزشک و 571 موسسه تشخیصی درمانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز