خبرگزاری کار ایران

۱۰ درصد از جمعیت کل کشور فاقد بیمه هستند/ ۵درصد جمعیت آذربایجان غربی فاقد بیمه

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۹۱۴

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: به طور تقریبی ۱۰ درصد از جمعیت کل کشور و 4 تا 5 درصد از جمعیت استان فاقد هرگونه بیمه درمانی هستند.

به گزازش ایلنا از ارومیه نادر نانبخش امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  با اشاره به اجرای طرح بیمه پایه اجباری از سوم تا نهم آبان ماه به مدت ۶ روز در سطح آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در این طرح افراد فاقد هرگونه بیمه درمانی می‌توانند با پرداخت ماهانه ۴۸۴ هزار ریال از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.

وی با اشاره به همکاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در اجرای این طرح افزود: در این نوع بیمه، افراد براساس دهک‌هایی مشخص شده که ارزیابی آنها توسط اداره‌کل کار انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این طرح افرادی که در دهک‌های اول تا سوم قرار بگیرند به طور ۱۰۰ درصد حق بیمه آنها توسط دولت پرداخت شده و دهک‌های چهار ۵۰ درصد حق بیمه و دهک‌های بعدی همه حق بیمه را باید خودشان پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه دفترچه بیمه سلامت دارای اعتبار یک ساله است، عنوان کرد: افرادی که تمایل داشته باشند از بیمه سلامت استفاده کنند می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت و شعبات بیمه سلامت در سطح استان مراجعه و در این طرح ثبت‌نام کنند.

نانبخش با بیان اینکه گفت:  به طور تقریبی ۱۰ درصد از جمعیت کل کشور و  4 تا 5 درصد از  جمعیت استان فاقد هرگونه بیمه درمانی هستند افزود:  این افراد در طرح  آزمون ارزیابی وسع بیمه سلامت مشمول خدمات درمانی صندوق بیمه سلامت استان خواهند شد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: هم‌اکنون هفت درصد هزینه‌های درمانی استان برای بیماران خاص اختصاص دارد.

وی اظهار کرد: بسیاری از کسانی که فاقد دفترچه بیمه بودند، بیمه رایگان دریافت کرده‌اند اما با مشکل هم‌پوشانی بیمه‌ای مواجه شده و برای رفع این مشکل اقدام می‌شود.

نانبخش در ادامه با اشاره به آمار رفع هم‌پوشانی تصریح کرد: تا پایان شهریور ماه ۲۱ هزار و ۴۵۰ نفر رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای شده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز