خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده ناجا خبر داد:

کشف‌ بیش از ۸ تن موادمخدر در آذربایجان غربی/ رشد ۲۳ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۹۸۵

جانشین فرمانده ناجا از کشف حدود هشت تن و ۶۰۰ گرم مواد مخدر در آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: مواد مخدر کشف شده از سوی قاچاقچیان که با تانکر گاز از مرکز کشور به آذربایجان‌غربی منتقل شده بود به وسیله پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کشف و ضبط شد.

به گزارش ایلنا از ارومیه، ایوب سلیمانی با اعلام این خبر افزود: پلیس مواد مخدر توانستند در بازرسی از این تانکر حامل گاز، سه و نیم تن مرفین و پنج تن و ۳۰۰ کیلوگرم تریاک کشف و ضبط کنند که در این رابطه ۹ نفر از سوداگران مرگ دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه روز گذشته ۲۰ کیلوگرم هروئین همراه با بیش از ۱۳۰ قبضه اسلحه از قاچاقچیان در ارومیه کشف و ضبط شده است، تصریح کرد: علاوه بر آن بعد از ظهر دیروز با تلاش و مجاهدت‌های نیروی انتظامی ۱۷۵ کیلوگرم تریاک، هشت کیلوگرم شیشه و هشت کیلوگرم کوکائین از قاچاقچیان در ارومیه کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه کشف مواد مخدر در آذربایجان‌غربی از رشد ۲۳ درصدی برخوردار بوده است، تصریح کرد: با توجه به کلیدی بودن آذربایجان غربی از لحاظ مرزی بودن آن  کشف این مقادیر مواد مخدر در این استان مرهون تلاش‌ و مجاهدت‌های بی‌دریغ نیروهای انتظامی و نظامی بوده که باعث کسب موفقیت‌های بسیار زیادی در این زمینه شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه بیش از ۷۵ درصد کشفیات دنیا توسط کشور ایران انجام می‌شود، اذعان کرد: کشور ایران به دلیل همسایگی با افغانستان که ۹۰ درصد تولید تریاک دنیا در این کشور صورت میگیرد قربانی مسیر ترانزیت مواد مخدر به کشورهای اروپایی است که نیروهای نظامی و انتظامی با تلاش و مجاهدت‌های خود با قاچاق مواد مخدر و ترانزیت آن به اروپا، مبارزه کردند از اول انقلاب در  این راه  ۴۰۰۰ نیرو در کشور به شهادت رسیدند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هم اکنون  ۱۵۷ گمرک در کشور وجود دارد که پیش‌بینی کردیم تا پایان سال ۱۳ گمرک را به تجهیزات پلیسی مجهز کنیم و پلیس گمرک در آنها مستقر شود، نخستین پلیس گمرک کشور سه روز قبل  در مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس کار خود را آغاز کرده است همچنین دومین  پلیس گمرک دیروز در پایانه بازرگان  مستقر شده و کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز