خبرگزاری کار ایران

یوسفی خبر داد:

هزینه سالانه 72 میلیاردی برای مدیریت پسماند ارومیه

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۰۹۷

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: هزینه سالیانه مدیریت پسماند در شهر ارومیه 72 میلیارد تومان است که صرف حقوق، اجاره دستگاه‌ها و نوسازی آنها می‌شود.

به گزارش ایلنا از ارومیه، احد یوسفی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های 52 میلیمتری سال گذشته در سطح شهر ارومیه اظهار کرد: با توجه به هماهنگی میان اداره ماشین‌آلات و سازمان مدیریت پسماند شهرداری، خوشبختانه پیش از بارش باران، اقدامات لازم انجام گرفت و حجم زیادی از آب‌های سطحی به سمت دریاچه ارومیه روانه شد.

وی تصریح کرد: برای امسال نیز سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در نظر دارد که بارش‌های پاییزه را مدیریت کرده و در این راستا، کار آماده‌سازی کانال‌ها را برای هدایت آبهای سطحی به سمت دریاچه ارومیه  انجام داده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در ادامه با اشاره به اینکه هم‌اکنون روزانه 500 تن زباله در سطح شهر ارومیه تولید می‌شود گفت: این زباله‌ها در شهر 780 هزار نفری ارومیه توسط 880 نفر پاکبان جمع‌آوری و از طریق 140 دستگاه سنگین به محل‌های دفن زباله انتقال می یابد.

وی بیان کرد: جهت مدیریت حجم آلودگی‌ها، 120 تن آهک‌پاشی در محل‌ دفن زباله سایت نازلو انجام گرفته است.

یوسفی در ادامه با اشاره به اقدامات فرهنگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه افزود: این سازمان در نظر دارد که سیستم پردازش، توانایی بازیافت، تفکیک و بازیابی پسماند را به سمتی هدایت کند که زباله کمتری تولید شود و علاوه بر آن، برای فرهنگ‌سازی میان خانواده‌ها، سه دوره مسابقه نقاشی با محوریت پسماند برای کودکان در ارومیه برگزار شد.

 رئیس‌سازمان پسماند شهرداری ارومیه افزود: طرح تفکیک زباله از مبدا با ارائه مشوق‌هایی نظیر کارت اتوبوس، استخر و قرعه کشی به خانواده‌ها در ازای دریافت زباله های تفکیک شده در چند منطقه ارومیه به صورت پایلوت و آزمایشی در حال اجراست و امیدواریم بتوانیم این طرح را در تمام سطح شهر اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه ارومیه از لحاظ پاکیزگی جزو پاکیزه ترین شهرهای کشور به شمار می‌رود تصریح کرد: این موفقیت با مشارکت مردم و تلاش سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه محقق شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: با توجه به تولید روزانه 500 تن زباله در روز در سطح شهر ارومیه، اگر بتوان تنها 10 درصد زباله تفکیک کرد  منابع مالی پایدار برای این سازمان ایجاد می‌شود این در حالی است که متاسفانه نه تنها هم اکنون سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه از این محل درآمدی ندارد بلکه در این زمینه هزینه نیز پرداخت می‌کند.

یوسفی از اجرای طرح پاکبانان محرم در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و تصریح کرد: در این رابطه شهروندان به‌صورت داوطلبانه به پاکبانان شهری کمک می‌کنند و در پایان به سه نفر از شهروندان به قید قرعه جوایزی اعطا می‌شود.

وی هزینه ماهانه مدیریت پسماند در شهر ارومیه را 6 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این رقم سالانه 72 میلیارد تومان است که صرف حقوق، اجاره دستگاه‌ها و نوسازی آنها می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز