خبرگزاری کار ایران

بایزیدی به ایلنا خبر داد:

6 صیاد متخلف در سردشت شناسایی شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت گفت: صید آبزیان در رودخانه زاب با ادوات غیرمجاز بدلیل سهولت انجام عمل بصورت یک عادت ناهنجار و غیر ارزشی صورت می‌گیرد.

خالد بایزیدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در آذربایجان غربی، گفت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر تخلف صید غیرمجاز ماهی در رودخانه زاب با موتوربرق، بلافاصله مأمورین یگان حفاظت محیط زیست سردشت به محل اعزام شده و قبل از ارتکاب عمل صید دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: متخلفین به محض مشاهده مأمورین یگان حفاظت محیط زیست اقدام به فرار کرده که پس از هماهنگی با مأمورین نیروی انتظامی، ضمن انتقال خودرو متخلفین به پاسگاه مراتب مشاهده شده در محل صورتجلسه شد.

بایزیدی گفت: 6 نفر از افراد متخلف متواری شده که هویت آنها شناسایی شد و مراتب برای اجرای مراحل قانونی و دستگیری آنان به مراجه قانونی ارجاء شد.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت گفت: از آنجایی که باستناد ماده 11 قوانین شکار و صید ، صید آبزیان با آلات و ادوات غیرمجاز از جمله مولدهای الکتریکی و مواد منفجره جرم تلقی می شود، با متخلفین برابر قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

وی در خاتمه گفت: صید آبزیان در رودخانه زاب با ادوات غیرمجاز بدلیل سهولت انجام عمل بصورت یک عادت ناهنجار و غیر اترزشی صورت می گیرد که مأمورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان بصورت شبانه روزی ، خصوصاً در ایام تعطیل آماده دریافت گزارشات مردمی بوده و در زمینه حراست و صیانت از محیط زیست و حیات وحش منطقه فعالیت می کند.

کد خبر : ۴۲۶۳۴۱