خبرگزاری کار ایران

داهیم در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

آمادگی 91 گروه ثابت و سیار برای بازرسی دام‌های قربانی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی، از آمادگی گروه‌های ثابت و سیار و کشتارگاه‌های دامی استان و ناظران شرعی در روز عید قربان خبر داد.

کامیار داهیم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه از آمادگی 29 گروه ثابت و 62 اکیپ سیار برای بازرسی بهداشتی دام زنده و گوشت دام‌های کشتاری خبر داد و گفت: 67 دامپزشک و 42 بازرس گوشت در این برنامه حضور داشته و 35 روحانی ناظر شرعی نیز در امر نظارت شرعی همکاری خواهند داشت.

داهیم افزود: خوشبختانه استقبال مردم از ذبح دام‌های قربانی در چند سال گذشته در کشتارگاه های دامی افزایش پیدا کرده که نشان از اهمیت مردم به مسائل بهداشتی دارد.

وی ادامه داد: کشتار، پوست کنی، بازرسی بهداشتی و آماده سازی لاشه دام ها در کشتارگاه‌ها بصورت رایگان صورت می‌گیرد و از شهروندان درخواست کرد دام‌های قربانی را برای ذبح به کشتارگاه‌های دام اعزام کنند.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: چنانکه تمایل به ذبح دام در سایر محل‌ها داشته باشند، برای اعزام ناظران بهداشتی با شماره تلفن 1512 تماس بگیرند.

داهیم به اهمیت رعایت مسائل بهداشتی نیز تاکید و از شهروندان درخواست کرد: بدون استفاده از دستکش، از دست زدن به خون و گوشت دام‌های تازه کشتارشده اجتناب کرده و گوشت دام‌های قربانی را قبل از مصرف، بین 12 تا 24 ساعت در یخچال قرار دهند.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: برابر هماهنگی و جلسات برگزار شده با دادستانی–نیروی انتظامی–اتاق اصناف و دیگر ارگان‌ها و ادارات ذیربط، با کشتار کنندگان و عرضه‌کنندگان گوشت غیر مجاز، اعم از مغازه‌های قصابی و یا کنار جاده‌ای بشدت برخورد خواهد شد.

به گزارش ایلنا، شماره تلفن‌های 1512 و 32770980 و 32426848 در روز عید قربان ، آماده هماهنگی و اعزام گروه برای بازرسی گوشت دام است.

کد خبر : ۴۰۹۷۳۵