خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی:

تجهیز مرزهای رسمی آذربایجان غربی به دستگاه‌ها و سگ‌های مواد یاب بسیار مهم است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: تجهیز مرزهای رسمی استان به دستگاه‌ها و سگ‌های مواد یاب بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، علیرضا رادفر در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان غربی که امروز در استانداری برگزار شد، گفت: دستگاه‌ها و مسئولان در کنار وظیفه ذاتی و سازمانی که در پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر انجام می‌دهند بایستی این مسئله را خیلی جدی تلقی کنند چرا که فرزندان خود مسئولان نیز در معرض این خطر هستند و باید از همه توان برای مبارزه با مواد مخدر استفاده کنیم.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی و انجام برنامه های فرهنگی و تبلیغی در مبارزه با مواد مخدر گفت: در کنار درمان معتادان و مبتلایان، باید یکی از عمده اقدامات اجتماعی کردن و حساس سازی خانواده‌ها و جامعه نسبت به شیوع اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر باشد.

رادفر افزود: باید برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر مستمر باشد و از راهکارهای عمومی‌تر  و مشارکت مردم در این زمینه استفاده شود.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و مرزی استان باید در خصوص عرضه، تقاضا و فروش مواد مخدر هوشیارانه و با اشرافیت کامل اطلاعاتی عمل کنیم تا بتوانیم از شیوع و رواج این پدیده شوم در جامعه جلوگیری کنیم.

رادفر افزود: سیاست‌های شورای مبارزه با مواد مخدر بایستی بر اساس دو موضوع عرضه و تقاضا شکل گیرد و برنامه‌ها و فعالیت‌های ما به صورت مستمر و عملیاتی تدوین شود که نقش این شورا در کاهش تقاضا بسیار تاثیرگذار است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی ضمن تاکید بر ضرورت آسیب شناسی و برنامه‌ریزی برای احصا بازخورد طرح های عملیاتی مبارزه با مواد مخدر گفت: لازم است این طرح‌ها بصورت دقیق و علمی، مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرند و برای افزایش کارایی این طرح‌ها برنامه ریزی شود.

رادفر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مرزی بودن آذربایجان غربی گفت: تجهیز مرزهای رسمی استان به دستگاه‌ها و سگ‌های مواد یاب بسیار مهم است چرا مواد مخدر که وارد کشور می‌شود از این مرزها خارج و به اروپا می‌رود.

کد خبر : ۳۸۰۸۰۹