خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت خبر داد؛

شخصاً پیگیر وضعیت بچه‌های شین آباد هستم

وزیر بهداشت در دیدار با کودکان حادثه دیده شین آباد پیرانشهر بر پیگیری وضعیت آنها تاکید کرد و گفت: شخصاً پیگیر وضعیت بچه‌‌های شین آباد هستم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از پیرانشهر، سید حسن هاشمی با همراهی ریاست دانشگاه و اعضای هیئت رئیسه در دومین روز از سفر خود به استان آذربایجان غربی در شهرستان پیرانشهر حضور یافت.

وی ضمن ادای احترام در محل یادبود شهدای پیرانشهر با حضور در بیمارستان امام، از بخش‌های اورژانس، زایمان و جراحی زنان بازدید و با کادر پرستاری، درمانی و بیماران گفت‌وگو کرد.

وی درباره اقدامات درمانی برای کودکان شین آبادی گفت: این دانش آموزان نیاز به اعمال جراحی متعددی دارند و ممکن است در صورت نیاز برای یک یا دو بار آنها را به خارج از کشور بفرستیم اما این‌گونه نیست که نیاز به اقدام درمانی‌ای داشته باشند که در کشور انجام نشود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: متخصصان توانمند کشور ما توان و دانش لازم برای پیگیری مداوای این دانش آموزان را دارند و از سوی دیگر ما از طرف دولت اعلام آمادگی کرده‌ایم که متخصصان و جراحان پلاستیک بین‌المللی که دارای دانش، مهارت و اعتبار جهانی باشند برای مداوای این عزیزان به ایران بیاوریم.

هاشمی در مورد مشکلات به وجود آمده در مورد نوبت دهی جراحی این دانش آموزان اعلام کرد: مشکلی که به تازگی در روند درمان این عزیزان مطرح شده این است که با نوبت‌های طولانی مدت برای اعمال جراحی روبرو هستند و من پس از بازگشت به تهران، قطعا این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

به گزارش ایلنا، در جریان این بازدید، مردم نیز مشکلات خود را با وزیر بهداشت در میان گذاشتند که از جمله مهمترین آنها، عدم توسعه فضاهای آزمایشگاهی در این شهرستان بود و هاشمی نیز بر لزوم تسریع در راه‌اندازی سی تی اسکن پیرانشهر و تکمیل بخش‌های زنان و زایمان تا پایان خرداد ماه سال جاری تاکید کرد.

کد خبر : ۳۷۶۵۴۴