خبرگزاری کار ایران

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی:

پیشنهاد تشکیل فراکسیون خانواده در مجلس دهم

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به ضرورت توانمندی خانواده و لزوم نظارت بر برنامه های کلان حمایت از تحکیم بنیان خانواده اظهارداشت: پیشنهاد می کنیم تا در مجلس دهم فراکسیون خانواده در راستای تدوین و نظارت بر برنامه های کلان تصویب شده از باب تاثیرگزاری بر نهاد خانواده تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، «دکتر حبیب اله مسعودی فرید» در نخستین همایش ملی آسیب شناسی طلاق در ارومیه با بیان اینکه خانواده به عنوان نهادی درون داد و برون داد که متاثر از محیط بیرونی است اظهار داشت: خانواده امروزی با خانواده 20 سال پیش متفاوت است و به موازات تغییراتی که در نظام های آموزشی و ارتباطی رخ داده نهاد خانواده نیز دچار تغییر شده است.

وی افزود: تغییر لزوماً بار منفی ندارد آنچه مهم است اینکه باید اقدامات انجام شود تا ضمن افزایش بهره وری این نهاد دچار کمترین آسیب شود.

فرید با بیان اینکه برای رسیدن به الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت باید بر نهاد خانواده متمرکز شد تصریح کرد: تنها خانواده سالم می تواند ما را در راه توسعه پایدار قرار دهد.

معاون اموراجتماعی بهزیستی و رئیس نخستین همایش ملی آسیب شناسی طلاق با بیان اینکه باید برای ایجاد خانواده‌ای حمایت‌گر تلاش شود، افزود: در این خانواده تمامی اعضا احساس و باور دارند که می توانند تاثیرگذار باشند.

مسعودی فرید سه فرایند موثر بر خانواده را تغییرات ساختار جمعیتی،فرایندهای اجتماعی و اقتصادی برشمرد و اظهارداشت: با توجه به این فرایندها نیاز است تا برنامه ها و سیاستهای دوستدار خانواده تدوین و در آن سو حمایت شود.

 وی با تاکید بر همکاری بین بخشی در مسیر توانمندی خانواده افزود: اگر چه امروز در مقایسه با گذشته شاهد همکاری‌های خوب بین بخشی هستیم اما باید در کنار توانمندی خانواده سایر بخش‌های از جمله اقتصادی و اجتماعی نیز توانمند شوند تا همه بار بر دوش خانواده سنگینی نکند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی تدوین سیاستهای دوستدار خانواده، شناخت و تحلیلی مناسب از خانواده ایرانی به منظور شناسایی خانواده های در معرض آسیب و مداخله بهنگام، اتخاذ رویکرد همه جانبه فردی،بین فردی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در برنامه ای مربوطه به خانواده،تخصیص سهم بیشتری از اعتبارات بودجه ای به نهادها فعال در حوزه تحکیم بنیان خانواده بویژه بهزیستی و تشکیل فراکسیون خانواده در مجلس دهم را از جمله پیشنهادات بهزیستی در راستای تحکیم بنیان خانواده به عنوان سنگر اصلی مقابله با آسیبهای اجتماعی عنوان کرد.

کد خبر : ۳۷۲۸۶۹