خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

سریال تکراری جولان سگ‌های ولگرد در خیابان‌های بوکان

مدت‌های مدیدی است که در اکثر مناطق شهرستان بوکان و خیابان‌های آن، شهروندان بوکانی شاهد سگ‌های ولگرد هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بوکان؛ ۱۲ اسفندماه سال ۹۲ بود که یک قلاده سگ ولگرد در حاشیه‌های منطقه امیرآباد این شهرستان با گزش، ۳۴ نفر را راهی بیمارستان کرد.

براساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری (جمع‌آوری ودفع حیوانات بدون صاحب و مضر در سطح شهر) جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و…، و جمع‌آوری حیوانات ناقل و مزاحم از وظایف شهرداری‌هاست.

همزیستی انسان‌ها و حیوان‌ها بعضی اوقات آنقدر بالا می‌گیرد که کوچه و خیابان‌های بوکان به جولانگاه سگ‌ها مبدل می‌شود اما این اتفاق می‌تواند تبعات بهداشتی و اجتماعی ناخوشایندی به همراه داشته باشد.

یکی از شهروندان منطقه شهرک گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بوکان ضمن ابراز گلایه از مسئولان، گفت: هر روز شاهد رژه رفتن سگ‌های ولگرد در این منطقه و اکثر خیابان‌های بوکان از قبیل: خیابان انقلاب – میدان فرمانداری و بسیاری مناطق دیگر سطح شهر هستیم.

وی افزود: جولان سگ‌های ولگرد در این منطقه نگرانی و نارضایتی مردم را موجب شده است.

یکی دیگر از شهروندان بوکانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، گفت: شهرستان بوکان نیز از این قائله مستثنی نیست و در شب‌ها تعداد زیادی از سگ‌های ولگرد را مشاهده می‌کنیم که وجود آن‌ها برای عابرین پیاده مضر و خطرناک می‌باشد.

وی افزود: اگر در ساعت اولیه صبح‌ها و پایان شب نگاهی به منطقه علی آباد بزنید، شاهد جولان دسته‌ای و انفرادی سگ‌های ولگرد خواهید بود.

وی گفت: بیشتر سگ‌های ولگرد را می‌توان در کنار سطل‌های زباله رویت نمود و باعث زشتی شهر و انتقال بسیاری از بیماری‌ها می‌شود.

وی افزود: از وقتی که خورشید غروب می‌کند تا صبح سگ‌های ولگرد در کوچه‌ها و خیابان‌های شهرستان پرسه می‌زنند و از ترس این سگ‌ها رفت و آمد مردم پیاده با مشکل مواجه شده است و علاوه بر ترسی که ایجاد می‌کنند این سگ‌ها با پاره کردن کیسه‌های زباله، زباله‌ها را در کوچه و خیابان پخش می‌کنند که باعث ایجاد چهره زشت از شهرستان شده و علاوه بر آن بوی بد آن تمام محله را فرا گرفته و ناراحتی مردم را در پی دارد.

وی با گلایه شدید از مسئولان شهرداری بوکان به سبب خواب آلودگی و بی‌تفاوتی به سلامت شهروندان، انتقاد نمود.

امید است مسئولان مربوطه بیشتر مسائل و معضلات شهر را مورد توجه خود قرار دهند.

کد خبر : ۳۷۱۸۹۴