خبرگزاری کار ایران

طی سال گذشته رخ داد؛

تولد 5168 هزار نوزاد در شهرستان بوکان

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۳۸۴

سرپرست مرکز بهداشت بوکان از ارائه خدمات ویژه به 590 مادر باردار مشکل دار خبر داد.

«شادی قادری» در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در بوکان، در مورد خدمات ارائه شده به مادران باردار اظهار داشت: کلیه مادران باردار دارای پرونده سلامت در مراکز بهداشتی درمانی و یا خانه‌های بهداشت هستند و در دوره های زمانی مشخص مورد کنترل و معاینه پزشکی(تخصصی و عمومی)، دندانپزشکی و مامایی قرار می گیرند.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان افزود: برای مادران باردار که به تشخیص متخصص دارای مشکل خاصی باشند به صورت ویژه مورد مراقبت قرار می گیرند و در سال گذشته از میان 590 مادر باردار مشکل دار، 120 مورد آنها به مراکز فوق تخصصی ارجاع شده اند.

قادری گفت: در سال گذشته 5120 مادر باردار تحت پوشش واحدهای بهداشتی درمانی شهرستان قرار داشته اند که منجر به تولد 5168 نوزاد شده است.

 وی افزود: در میان زایمان های انجام شده، 3 مورد سه قلو زایی و 95 مورد دوقلو زایی بوده است.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان ادامه داد: مرکز بهداشتی درمانی شماره 8 شهری با 487 مورد زایمان پیشترین و مرکز سیمینه با 32 مورد زایمان کمترین میزان موالید را به خود اختصاص داده اند.

قادری اضافه کرد: در سال گذشته در میان مادران باردار بی بضاعت یا دارای مشکلات کم خونی و سوء تغذیه، تعداد 522 سبد تغذیه ای اهدای از طرف بنیاد علوی توزیع شده است.

یادآوری می شود شهرستان بوکان طبق طرح گسترش ، دارای 16 مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و  63 خانه بهداشت است که وظیفه ارائه خدمات بهداشتی به جمعیت کلیه شهرستان را به عهده دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز