خبرگزاری کار ایران

فرماندار پلدشت به ایلنا خبر داد:

ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های پلدشت پیگرد قانونی دارد

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۱۱۶

فرماندار پلدشت با بیان اینکه ساخت‌وساز غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پیگرد قانونی دارد، گفت: اراضی کشاورزی واقع در جوار رودخانه‌ها و مسیل‌ها با ایجاد خاکریز مصون‌سازی شده است.

«اکبرعبدالله‌نژاد»در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در پلدشت، اظهار داشت: شهرستان پلدشت به لحاظ موقعیت جغرافیایی و وضعیت خاص توپوگرافی و قرارگیری در حاشیه رودخانه مرزی ارس و محدوده پایین دست شهرستان‌‌های همجوار، در معرض تهدید حادثه سیل است.

فرماندار شهرستان پلدشت گفت: با احداث دایک خاکی در حریم شهر پلدشت مشکل طغیان رودخانه ارس مرتفع شده، ولی در صورتی که طغیان بیش از حد باشد، احتمال تخریب دایک در جوار روستاهای واقع در مسیر زنگنه متصور است.

عبدالله نژاد افزود: در فصل افزایش آب و بالاآمدگی سطح آب رودخانه ارس قرار داریم و مکاتبات لازم با متولیان امر جهت حفظ آمادگی به عمل آمده و مشکل خاصی نخواهیم داشت.

وی اذعان داشت: به لحاظ برخورداری از اراضی وسیع کشاورزی همه ساله شاهد خسارت بلایای طبیعی از جمله سرمازدگی، خشکسالی و تگرگ هستیم.

عبدالله‌نژاد اظهار داشت: در رابطه با کاهش خسارات ناشی از سیل لایروبی مسیل‌ها و رودخانه‌ها به صورت دوره‌ای توسط متولیان امر انجام می‌شود.

وی بیان کرد: با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها برخورد قانونی انجام شده و اراضی کشاورزی واقع در جوار رودخانه‌ها و مسیل‌ها با ایجاد خاکریز مصون‌سازی شده است.

فرماندار پلدشت افزود: اشخاصی که در حریم مسیل‌های فصلی و دائمی اقدام به کشت موقت می‌کنند و در این راستا با توجه به علم کشاورزان مبنی بر تهدیدات ناشی از سیل در صورت بروز هر نوع خسارت هیچگونه بار مالی متوجه دولت نخواهد شد.

این مسئول ادامه داد: برای کاهش خسارت ناشی از بروز بلایای طبیعی احداث دیوار ساحلی در حریم مسیل‌های عبور از روستاها و رودخانه زنگمار عبوری از داخل شهر پلدشت، ترویج بیمه محصولات کشاورزی، پیشگیری از تجاوز به حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، مقاوم‌سازی مسکن روستایی می‌توان اشاره کرد.

عبدالله‌نژاد با اشاره به اینکه هیچگونه تلفات انسانی ناشی از بلایای طبیعی در سال گذشته وجود نداشته است، افزود: سال گذشته 10 هزار و 858 هکتار از اراضی منطقه به لحاظ سرمازدگی، خشکسالی، تگرگ و باد گرم دچار خسارت شده است.

وی با بیان اینکه برای امسال اعتباراتی در حال حاضر ابلاغ نشده است، اظهار داشت: اعتبارات اختصاص یافته طی سال گذشته در قالب پرداخت بیمه محصولات کشاورزی به ارزش 11 میلیارد و 495 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز