خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:

مشکلات واحدهای تولیدی آذربایجان‌ غربی به طور مستمر بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۱۵۴

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: با تشکیل دبیرخانه کارگروه تسهیل در این سازمان مشکلات واحدهای تولیدی آذربایجان‌ غربی به طور مستمر بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگارایلنا از ارومیه، معصوم علی‌اکبری اظهار داشت: با تشکیل دبیرخانه کارگروه تسهیل در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی استان به صورت مستمر در فرآیند جامع مورد توجه قرار گرفته است.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: سال گذشته تشکیل جلسات توجیهی و تفویض بخشی از اختیارات و فرایندهای ارائه خدمات به ادارات شهرستان‌ها به منظور تسریع امور صنعتی و کاهش مراجعات متقاضیان از جمله فعالیت‌های این معاونت بوده است.

وی با اشاره به مجوزهای صنعتی صادره در سال 94 با توجه به درخواست متقاضیان و براساس دستورالعمل‌های ابلاغی بیان کرد: در این رابطه تعداد 364 فقره جواز تاسیس صنعتی با برآورد سرمایه‌گذاری 11 هزار و 197 میلیارد ریال و اشتغال پنج هزار و 253 نفر و نیز تعداد 201 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری 13 هزار و 525 میلیارد ریال و اشتغال‌زائی دو هزار و 957 نفر صادر شده است.

علی‌اکبری افزود: در طول سال گذشته بررسی و صدور جواز تاسیس و پروانه واحد فنی مهندسی به تعداد 33 فقره، بررسی و صدور پروانه واحد طراحی و مونتاژ آسانسور به تعداد 12 فقره و نظارت بر واحدهای مربوطه انجام شده است.

وی اظهار داشت: اعطای معافیت‌های گمرکی با توجه به ضوابط و دستورالعمل‌های وزارت متبوعه از جمله فعالیت‌های این معاونت در سال 94 بوده که با بررسی مدارک و مستندات متقاضیان نسبت به صدور تعداد 80 فقره معافیت گمرکی، 9 فقره مجوز ورود ماشین‌آلات و تجهیزات و 27 فقره معافیت گمرکی ورود لوازم، قطعات و مواد اولیه مصرفی مورد نیاز واحدهای صنعتی موضوع ماده 121 قانون امور گمرکی اقدام شده است.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌ غربی اظهار داشت: اجرای طرح پایش و شناسائی واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال شهرستان ارومیه به تعداد 400 مورد و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد به تعداد 250 مورد با هدف فعال سازی واحدهای مذکور و تکمیل فرم‌ها و ارائه گزارشات کارشناسی و تحلیلی مربوطه از جمله فعالیت‌های مهم سازمان در سال 94 بوده است.

وی گفت: بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی در قالب کمیته امنیت کارگری، بازدیدهای نظارتی و تشکیل 9 جلسه برای 17 واحد صنعتی و ارائه مصوبات مربوطه نیز در سال گذشته انجام شد.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌ غربی افزود: در سال 94 تفاهم‌نامه طرح اعطای کمک‌های فنی و اعتباری به صنایع به منظور افزایش توان پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و تامین یارانه سود و کارمزد تسهیلات متقاضیانی که از منابع داخلی بانک‌های عامل استفاده می‌کنند پیگیری و مکاتبات و مذاکرات با بانک‌های عامل انجام شد.

وی افزود: علاه بر آن بررسی، شناسائی و اطلاع‌رسانی انواع تسهیلات صندوق‌های حمایتی از جمله صندوق کارآفرینی امید، ضمانت صنایع کوچک و توسعه صنایع الکترونیک و اطلاع‌رسانی و نیز معرفی طرح‌های صنعتی به تعداد 20 مورد برای بهره‌مندی از تسهیلات مذکور و تشکیل همایش به منظور معرفی فعالیت‌ها و خدمات قابل ارائه صندوق حمایت از صنایع الکترونیک از جمله فعالیت‌های این معاونت بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز