خبرگزاری کار ایران

از ابتدای اسفند پارسال تاکنون صورت گرفته است

945 مورد بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی در پیرانشهر

کارشناس بهداشت محیط پیرانشهر گفت: از ابتدای اسفند پارسال تاکنون؛ 945 مورد بازرسی از مراکز توزیع و عرضه موادغذایی صورت گرفته است.

سارا خوش منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از ارومیه، گفت:با توجه به اهداف برنامه بسیج سلامت نوروزی، از ابتدای اسفند برنامه‌های بازدید مشترک با همکاری ادارات تعزیرات حکومتی، نظارت بر اماکن، شهرداری، دامپزشکی، بازرسی اصناف، صنعت و معدن و تجارت، گردشگری و مرکز بهداشت در خصوص اماکن  و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی آغاز شده است.

کارشناس بهداشت محیط پیرانشهر افزود: هدف اصلی این طرح حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی بوده و بازرسی‌های کارشناسان بهداشت محیط شامل بهداشت فردی، ایمنی، تهیه و عرضه مواد غذایی و بهداشت محیط از جمله رستورانها، اغذیه فروشیها، شیرینی و آجیل فروشی‌ها و اماکن عمومی حساس به ویژه مهمانسراها، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، پارک‌ها، محل‌های اسکان موقت مسافریان و ... با تأکید بر رعایت بهداشت فردی و بهداشت ابزار کار است.

وی اظهار کرد:در طول این مدت حدود  122 عدد کارت بهداشتی صادر ، حدود دو تن موادغذایی غیر قابل مصرف توقیف و ضبط، یک مورد کارگاه شیرینی پزی تعطیل و نمونه برداری میکروبی از آب به میزان 102 مورد انجام شده است.

کد خبر : ۳۵۷۲۶۴