خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خبر داد

دستگیری چهار شکارچی در تالاب بین المللی کانی بزاران مهاباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره چهار شکارچی متخلف را در پناهگاه حیات وحش تالاب بین‌المللی کانی برازان این شهرستان دستگیر کردند.

کامران حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: این افراد متخلف طی عملیات گشت‌زنی یگان حفاظت این اداره در حاشیه این تالاب و سواحل جنوبی دریاچه ارومیه در حوزه این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: از این شکارچیان متخلف چهار  قبضه اسلحه شکاری مجاز، مقداری ادوات شکار و دو قطعه اردک نوک پهن و سرحنایی کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد افزود: با توجه به ممنوعیت هرگونه عملیات صید و شکار در تالاب‌های این شهرستان، این افراد متخلف پس از تشکیل پرونده به مقامات قضایی شهرستان تحویل داده شدند.

تالاب بین‌المللی کانی برازان با 927 هکتار وسعت در 30 کیلومتری شمال شهرستان مهاباد واقع شده است و براساس آخرین بررسی‌های انجام شده 75 گونه پرنده آبزی و کنار آبزی در آن شناسایی و از سوی کمیته ملی طبیعت‌گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده‌نگری در ایران معرفی شده است.

شهرستان مهاباد با داشتن دو تالاب بین المللی کانی برازان و قوپی باباعلی و تالاب‌های فصلی حسن خان، گروس، داشخانه و قره قشلاق همه ساله در فصول بهار و پاییز پذیرای شمار زیادی از پرندگان مهاجر است.

کد خبر : ۳۵۶۵۵۸