خبرگزاری کار ایران

شهردارخوی خبرداد:

ایجاد هفت بازار روزانه نوروزی در خوی برای ساماندهی دست فروشان

شهردار خوی گفت: با توجه به نزدیکی روزهای آخر سال و لزوم ساماندهی دست فروشان سطح شهر خوی، جلسه ویژه‌ای در این راستا تشکیل شد و در نهایت ایجاد بازارهای روزانه در هفت نقطه از سطح شهر در طول ایام هفته به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوی، محبوب تیزپاز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز و افزایش دست فروشان خیابانی گفت: جلسه ویژه ساماندهی دست فروشان شهرستان خوی با حضور نهادهای مسئول و ذیربط برگزار شد. هر ساله با توجه به نزدیکی روزهای آخر سال و لزوم ساماندهی دست فروشان سطح شهر خوی چهره واقعی شهر زشت می‌شود که این جلسه بر لزوم ساماندهی آنها به نتیجه رسیدیم و در نهایت ایجاد بازارهای روزانه در هفت نقطه از سطح شهر در طول ایام هفته منتهی به نوروز به تصویب رسید.

وی ازدحام جمعیت در معابر و خیابان‌های سطح شهر را در اثر استقرار دست فروشان دانسته و  افزود: ساماندهی دست فروشان یکی از مهم‌ترین اقدامات شهرداری در طول سال و به‌ویژه در روزهای پایانی بوده و با توجه به ازدحام جمعیت در معابر و خیابان‌های سطح شهر و ترافیک سنگین معابر، از استقرار دست فروشان در معابر عمومی جلوگیری می‌شود.

وی گفت: ایجاد سد معبر توسط دست فروشان چهره زشتی به شهر داده و همچنین موجب نارضایتی شهروندان و بروز مشکلات ترافیکی برای شهر و شهروندان عزیز خویی می شود.

شهردار خوی تصریح کرد: در این جسله شهرداری موظف به مکان یابی و آماده سازی و  فراهم سازی زیرساخت سازی دست فروشان در هفت نقطه مهم و پرتردد شهر شد.

کد خبر : ۳۵۳۵۹۴