خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده به ایلنا خبرداد:

ورود بیش از 1500 قطعه غاز خاکستری به تالاب سولدوز نقده

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۱۳۱

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده از سفر هزاران نوع پرنده آبزی و کنار آبزی به تالاب‌های شهرستان نقده خبر داد.

فرامرز سفری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: براساس بررسی های بعمل آمده تاکنون 1500 قطعه غاز خاکستری به همراه هزاران قطعه انواع مرغابی وارد تالابهای شهرستان از جمله تالاب سولدوز شده اند.

وی افزود :تعدادی از این پرندگان در این تالاب ها جوجه آوری خواهند کرد و تعداد دیگر پس از حدود یک ماه استراحت و تغذیه جهت تخم گذاری و جوجه آوری به عرضهای شمالی و شمال اروپا مهاجرت خواهند کرد.

سفری افزود: جهت حفاظت از این گونه های با ارزش گشت های منظم و شبانه و روزی توسط پرسنل یگان حفاظت شهرستان نقده صورت می‌پذیرد و از عموم علاقه مندان به طبیعت انتظار داریم که یاری‌گر ما در حفاظت از این گونه‌های با ارزش باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: غاز خاکستری پرنده ای است بزرگ و آبزی که با توجه به اندازه نسبتا بزرگ‌اش نسبت به سایر غازها به راحتی قابل تشخیص است. رنگ کلی بدن آن خاکستری است که در نواحی گردن تیره‌تر و سطح کمرش قهوه ای کم رنگ است زیستگاه آن معمولا در تالاب‌ها ، باتلاق ها، مناطقی با دشت‌های نسبتا وسیع همراه با علفزار ، سواحل دریاچه ها و رودخانه ها دیده می شود.

وی افزود: بیشتر از گیاهان اطراف رودخانه ها و جلبک‌های آبهای شیرین و دانه های گیاهان و حشرات تغذیه می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز