خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگاران

انتخابات در آذربایجان غربی در سلامت کامل در حال برگزاری است

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: تاکنون تخلفی در حوزه های انتخابی 9 گانه استان گزارش نشده و انتخابات در آذربایجان غربی در سلامت کامل در حال برگزاری است.

به گزارش ایلنا، علیرضا رادفر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به استقبال پرشور مردم در انتخابات امروز افزود: تعرفه های انتخاباتی کافی در آذربایجان غربی تامین شده و تا پایان زمان رای گیری در اختیار شعبه های اخذ رای قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به استقبال پرشور مردم در ساعات اولیه رای گیری، پیش بینی می کنیم میزان مشارکت در انتخابات امسال استان به بیش از 60 درصد برسد.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: هیچ مشکلی برای تامین تعرفه شعب اخذ رای در این استان وجود ندارد و تعرفه اخذ رای همه شعب استان تامین شده است.

رادفر از همراهی مستمر رسانه ها در راستای برگزاری انتخابات پرشور قدردانی کرد.

لازم به ذکر است از آذربایجان غربی 12 نفر راهی مجلس شورای اسلامی خواهند شد که سهم ارومیه سه نماینده، میاندوآب ـ شاهین دژ ـ تکاب دو نماینده و سهم هر کدام از حوزه های انتخابیه هفت گانه ماکو ـ شوط ـ پلدشت ـ چالدران، خوی ـ چایپاره، سلماس، نقده ـ اشنویه، مهاباد، بوکان و پیرانشهر ـ سردشت یک نماینده است.

30 هزار نفر در امر برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان غربی مشارکت می کنند.

برای برگزاری این دو انتخابات در هفتم اسفندماه در استان آذربایجان غربی یک هزار و 990 صندوق رای به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم پیش بینی شده است.

جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و 233 هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و 299 هزار نفر اعلام شده است.

کد خبر : ۳۵۰۶۰۳