خبرگزاری کار ایران

در سومین جلسه تنظیم بازار میوه شب عید مطرح شد

پیش بینی 28 محل برای توزیع میوه شب عید در ارومیه

سومین جلسه کمیسیون تنظیم بازار با هدف بررسی آخرین وضعیت تنظیم بازار میوه عید با محوریت دو محصول سیب و پرتقال و همچنین بررسی میزان تولید و عرضه گوشت سفید و قرمز و نحوه تنظیم بازار این دو محصول اساسی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار استان در این جلسه با بیان اینکه استان ما در تولید سیب کشور رتبه اول را دارد و یک سوم تولیدات کشور را تولید می کند، گفت: پرتقال و سیب شب عید استان بنا به تصمیم گیری های انجام شده در ستاد تنظیم بازار کشور در استان ذخیره شده و در این زمینه مشکلی نداریم.

اسمعیل کریم زاده با اعلام اینکه یک هزار تن سیب زرد و قرمز در سردخانه های تعاون روستایی در ارومیه و سلماس ذخیره شده است، افزود: یک هزار و 700 تن پرتقال در سردخانه های استان ذخیره شده و حداکثر تا هفته آینده 800 تن پرتقال دیگر از استان های شمالی کشور به سردخانه های استان منتقل می شود.

وی با بیان اینکه درباره قیمت ارائه این دو محصول در بازار شب عید براساس قیمت روز تصمیم گیری و ابلاغ می شود، اظهار کرد: برای توزیع میوه شب عید در ارومیه، 28 محل پیش بینی شده اولیه توسط شهرداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پیش بینی شده و از 25 اسفند ماه شاهد توزیع میوه در این محل ها خواهیم بود.

کریم زاده با اعلام اینکه امسال هیچ نگرانی از بابت تامین میوه شب عید نداریم، تصریح کرد: شورای راهبردی مجوز فروش قبل از موعد به خاطر جلوگیری از فساد میوه را صادر کرده و در این صورت، به صورت جایگزین برای میوه شب عید خرید خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه بازار تولید گوشت سفید نیز در استان مطلوب است، اظهار کرد: جوجه ریزی در استان نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته و به رقم 32 میلیون قطعه رسیده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ماهیانه 4 هزار و 500 تا 5 هزار تن گوشت سفید در استان تولید می شود، افزود: 140 تا 150 تن مصرف روزانه گوشت سفید در استان داریم که قیمت مرغ زنده 4 هزار و 200 تومان بوده و با قیمت 5 هزار و 950 تومان به دست خریدار می رسد.

کریم زاده به ذخیره نزدیک به دو هزار تن مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر نیازی به توزیع این ذخایر وجود نداشته و مرغ گرم به اندازه کافی در استان تولید و توزیع می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین با بیان اینکه آذربایجان غربی از استان های معتبر کشور در تولید و عرضه گوشت قرمز است، اضافه کرد: قیمت هر کیلو گوشت مخلوط گوسفندی از 27 تا 31 هزار تومان در بازار عرضه می شود، اما به خاطر بالا رفتن قیمت گوشت قرمز جلوی صادرات گوسفند را گرفتیم تا در آستانه سال نو، شوک به بازار این محصول وارد نشود.

شهریار حیدری، مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه میوه شب عید استان در سردخانه ها با کیفیت و کمیت مطلوب دپو شده است، گفت: 270 تشکل تعاون روستایی و 141 تعاونی در روستاها با 370 هزار نفر عضو فعالیت می کنند.

کد خبر : ۳۵۰۰۸۱