خبرگزاری کار ایران

زنگ انقلاب همزمان با سراسر کشور فردا 12 بهمن در 5 هزار و 437 مدرسه استان نواخته خواهد شد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از 400 عنوان برنامه، با رویکردهای بصیرت افزایی، امیدآفرینی، همدلی و هم‌زبانی و خودباوری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا فریدون سید مصطفوی در جمع اصحاب رسانه افزود: به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر، بیش از 400 عنوان برنامه ویژه این ایام در مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان اجرا می‌شود.
 
برگزاری سرود توسط یک هزار و 357 دانش‌آموز در راهپیمایی 22 بهمن، حضور بر سر مزار شهدا و تجدید پیمان با شهدا از جمله مهم‌ترین برنامه‌های دهه فجر است.
 
وی گفت: استان آذربایجان غربی143 شهید معلم و 777 شهید دانش آموز تقدیم نظام مقدس جهموری اسلامی کرده است که در همین راستا تجلیل از خانواده‌های شهدا در طول دهه فجر و غبارروبی مزار شهدا در روز 15 بهمن صورت خواهد گرفت.

این مسئول برگزاری مسابقات "قرآن، نماز و عترت" را از دیگر برنامه‌های مهم آموزش و پرورش آذربایجان غربی در سال جاری عنوان کرد و گفت: برپایی نمایشگاه تاریخ انقلاب نیز از دیگر برنامه‌هایی است که امسال اجرایی می‌شود.

سیدمصطفوی با بیان اینکه دور جدید اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی، دهه فجر امسال آغاز خواهد شد، اظهار داشت: در این خصوص امسال 30 هزار دانش‌آموز از مناطق جنگی بازدید کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال 50 هزار دانش‌آموز نیز از سایر استانها وارد استان شده و از مناطق جنگی استان بازدید کرده‌اند.

مصطفوی داظهار کرد: به جهت خدمت رسانی به 30 هزار دانش آموز استان و 50 هزار دانش آموزان میهمان از استانهای آذربایجان شرقی و اردبیل در قالب کاروانهای راهیان نور، همایش تقدیر و تجلیل از تلاشگران راهیان نور، روز 19 بهمن در محل کانون بسیج ارومیه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نواخته شدن زنگ انقلاب در یکی از مدارس ارومیه، ادامه داد: جشن‌های مردمی، مسابقات مختلف فرهنگی و گفتمان‌های سیاسی با خانواده‌های شهدا جهت معرفت افزایی دانش آموزان در طول ایام فجر اجرا خواهد شد.
 
مصطفوی تاکید کرد: همزمان با سایر شهرستان‌ها نمایشگاهی در دبیرستان شاهد پسرانه به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.
 
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: به جهت ایجاد فضای شاد مسابقه آشپزی غذاهای سنتی برای دانش آموزان دختر پیش بینی شده است.
کد خبر : ۳۴۲۹۹۴