خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به ایلنا خبر داد:

بدهی ۶۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۲۹

بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت اصلی‌ترین گروه مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های دولتی هستند و این بیمه‌شدگان بیشترین آسیب را از نابسامانی در این بیمارستان‌ها می‌بینند.

خدمات بهداشتی مراکز بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی تحت تاثیر بدهی نهادهای بیمه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی استان قراردارد، زیرا بیمارستان‌های دولتی از سازمان‌های بیمه طلبکار هستند و مبلغ این طلب ماه به ماه و روز به روز افزایش می‌یابد و پرداخت‌ها اغلب با تاخیرهای بسیاری انجام می‌شود. به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیمه سلامت از بدهکار‌ترین سازمان‌های بیمه‌ای استان است.

حسین نازآور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه با بیان اینکه بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت اصلی‌ترین گروه مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های دولتی هستند، اظهار کرد: این بیمه‌شدگان بیشترین آسیب را از نابسامانی در این بیمارستان‌ها می‌بینند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت آذربایجان غربی مبلغی به میزان ۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به دانشگاه علوم پزشکی بدهکار است، ابراز کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ایرانیان از میزان بدهی خود به دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ۳۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره بدهی سایر سازمان‌های بیمه‌ای به این دانشگاه نیز اظهار کرد: سازمان نیروهای مسلح مبلغی به میزان ۵ میلیارد تومان و سازمان تامین اجتماعی ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به دانشگاه علوم پزشکی بدهکار هستند که این سازمان‌ها از ابتدای سال جاری به ترتیب ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت کرده‌اند.

نازآور با بیان اینکه مجموع طلب دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از بیمه‌ها ۶۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است، گفت: در بهترین شرایط دریافت طلب‌های وصول نشده معمولا ۲ تا ۳ ماه طول می‌کشید، اما در وضعیت کنونی ۴ تا ۵ ماه پرداخت طلب بیمارستان‌ها از سوی بیمه‌ها به تاخیر می‌افتد.

وی ادامه داد: از میزان بدهی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ۹۰ درصد متعلق به بخش‌های بستری و ۳۰ درصد مربوط به بخش دارویی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه بدهی بیمه‌ها و پرداخت نکردن به موقع آن‌ها سبب به وجود آمدن مشکلات بسیاری برای بیماران می‌شود، بیان کرد: پرداخت نشدن به موقع موجب بدهکار شدن بیمارستان ها به شرکت‌های خدمات‌رسان و نیز تاخیر در پرداخت حقوق پرسنل بیمارستان‌ها شده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی با اشاره به بررسی ۶۵ میلیارد تومان از اسناد پزشکی ارسال شده دانشگاه علوم پزشکی به بیمه سلامت استان اظهار کرد: بیمه سلامت آذربایجان غربی از ابتدای امسال مبلغی به میزان ۳۸ میلیارد تومان از میزان بدهی خود به دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی را پرداخت کرده است.

هاشم سلطانی با بیان اینکه تسویه بدهی ما با دانشگاه علوم پزشکی در گرو پرداخت اعتبار از سوی سازمان بیمه سلامت است، اظهار کرد: بیمه سلامت آذربایجان غربی ۲۷ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی بدهکار است.

وی با بیان اینکه بدهی هر بیمارستان خصوصی که اسناد پزشکی ارائه کرده پرداخت شده است، ابراز کرد: بدهی بیمه سلامت آذربایجان غربی به مراکز و موسسات خصوصی و غیر دانشگاهی استان نیز ۱۳ میلیارد تومان است که سعی می‌کنیم این بدهی را تا پایان سال جاری پرداخت کنیم.

وی متوسط درآمد بیمه سلامت آذربایجان غربی را ماهانه ۵ / ۲ تا ۳ میلیارد تومان دانست و اظهار کرد: بخشی از این میزان درآمدسازمان بیمه سلامت مرکزی و مابقی آن با حق بیمه دریافتی از بیمه شدگان تحت پوشش تامین می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان غربی با اشاره به گفته مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان مبنی بر بدهی بالای بیمه‌ها به مراکز درمانی گفت: بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و داروخانه‌ها طلب بسیاری از بیمه‌ها دارند که برای پرداخت مبلغی از این بدهی مذاکراتی با معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری انجام شده تا ۵۰ درصد آن پرداخت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز