خبرگزاری کار ایران

تست عملکرد ماهواره شهید سید رضی تکمیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۶۶۹

مدیرعامل واحد فناوری ماهواره شهید سیدرضی( اروم ست) گفت: در آستانه روز ملی صنعت فضایی ماهواره شهیدسید رضی تست های عملکردی خود را تکمیل کرد.

به گزارش ایلنا، مختار ذوالفقار صبح چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه، اولین فعالیت جدی فضایی در حوزه‌ی ساخت نمونه‌های مختلف ماهواره‌های مکعبی را از سال ۱۳۹۷ آغاز کردیم و با حمایت از جوانان مبتکر کشور و استان آذربایجان غربی توانستیم اولین سری از ماهواره‌های بخش خصوصی را سال ۱۳۹۹ رونمایی کنیم که امید است با توسعه‌ی این صنعت و کاربردی شدن صنعت فضایی در کشور شاهد بالندگی در اقتصاد فضا پایه و توسعه‌ی اشتغال پایدار باشیم.

وی اظهار کرد: ماهواره «شهید سیدرضی»(اروم ست) نخستین ماهواره فضایی بخش خصوصی است که در اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور رئیس‌جمهور در آذربایجان‌غربی رونمایی شد.

ذوالفقار ادامه داد: ماهواره شهید سید رضی در بازدید سرلشکر سلامی وبا پیشنهاد ایشان از «اروم ست» به «شهید سید رضی» تغییر نام داد.

وی گفت: این ماهواره به عنوان اولین ماهواره‌ی فضایی کاربردی بخش خصوصی تست‌های عملکردی خود را گذارنده وهم زمان برخی از تست‌های محیطی بر روی آن در حال انجام است‌.

ذوالفقار افزود: این طرح ملی که صرفاً با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال تکمیل است مراحل تست عملکرد سامانه‌ی مخابرات، کنترل وضعیت، عملکرد سنسورها و ارسال تصویر به ایستگاه زمینی را گذرانده و برخی تست‌های محیطی شامل سیکل‌های حرارتی باتری و سایر تست‌ها را در حال تکمیل است.

ذوالفقار گفت: امیدوارم با همکاری سپاه که وعده تکمیل و پرتاب این ماهواره را داده‌اند شاهد تحول بزرگ در ورود به تکنولوژی‌های با فناوری بالا و با محوریت بخش خصوصی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز