خبرگزاری کار ایران

به مناسبت دهه فجر صورت می‌گیرد؛

بخشودگی صددرصدی جرایم قابل بخشش مالیات و عوارض

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۴۷۹

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی از امکان بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیات و عوارض و جرایم عدم انجام تکالیف حسب مورد با رعایت مقررات ماده 191 قانون مالیات های مستقیم به مناسبت دهه مبارک فجر و به منظور تکریم مؤدیان مالیاتی خبر داد.

به گزارش ایلنا، جعفر پورمختار با بیان اینکه مؤدیان برای استفاده از تسهیلات این بخشنامه تا پایان بهمن ماه فرصت دارند، ادامه داد: جرایم اشخاص حقیقی تا سقف پنج میلیارد ریال (5.000.000.000 ریال) و اشخاص حقوقی تا سقف بیست میلیارد ریال (20.000.000.000 ریال) طبق این بخشنامه قابل بخشودگی هستند.

وی با عنوان اینکه بخشودگی جرایم موضوع این بند فارغ از زمان پرداخت بدهی مالیات و عوارض هر سال یا دوره است، گفت: پرداخت بدهی قبل از ابلاغ این تفویض اختیار، مانع اعمال بخشودگی جرایم قابل بخشش نیست.

این مقام مسئول اظهار کرد: بخشودگی جرایم مالیات و عوارض ارزش افزوده قطعی شده در اجرای جزء (1) بند (ب) تبصره (6) قانون بودجه سال 1402، در صورت عدم اعتراض مؤدی برای طرح پرونده در هیأت های حل اختلاف مالیاتی و یا انصراف از اعتراض طرح شده در هیأت های حل اختلاف مالیاتی پرونده های مذکور و در صورت پرداخت یا ترتیب پرداخت مالیات و عوارض قطعی شده حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ این نامه، تا میزان صد(100) درصد قابل اعمال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز