خبرگزاری کار ایران

١۶٩ هزار نفر از جمعیت آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۹۸۲

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ( ره) آذربایجان غربی گفت:۱۶۹هزار نفر از جمعیت استان در قالب ۸۸هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان غربی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا مهرافروز، در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه،طی ٩ ماهه گذشته سالجاری ٧٨٠ میلیارد تومان کمک معیشت به خانواده های تحت پوشش در استان پرداخت شده گفت:همچنین در این مدت ٣٣ هزار خانواده بالغ بر ۴٠ میلیارد تومان کمک موردی دریافت کرده‌اند.

مهرافروز افزود: یک هزار و ۶۵٠ خانوار زندانی تحت پوشش کمیته امداد امام آذربایجان غربی هستند که از خدمات این نهاد بهره مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی ادامه داد: امسال افراد تحت پوشش کمیته امداد استان یک هزار و ۵۰۰ فقره با اعتبار بیش از ۴ میلیارد تومان لوازم خانگی دریافت کردند و برای ٣۵ هزار نفر نیز  فرانشیز درمان پرداخت شده است.

مهرافروز با اشاره به ارائه ١٢٠ نوع خدمات توسط این نهاد حمایتی اذعان کرد : طی سالجاری یک هزار و ۲۰۶ فقره جهیزیه با هزینه ٣۵ میلیارد تومان اهدا شده است.

وی همچنین از پرداخت ۶٣ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن و ۲میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان اجاره به مستاجران خبر داد و گفت: ودیعه مسکن به یک هزار و ۶۰۰نفر پرداخت شده است.

وی بیان کرد : ٢٣ هزار و ۵٠٠ دانش آموز و یک هزار و ۷۷ دانشجو و طلبه نیز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ( ره) آذربایجان غربی هستند که در این مدت حدود ١٠ میلیارد تومان کمک هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه دریافت کرده‌اند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و بالا بردن اطلاعات خانواده های تحت پوشش و توانمند سازی فکری و فرهنگی خدمات مشاوره و کلاس های فرهنگی برای دانش آموزان و افراد تحت پوشش برگزلر می شود که در همین راستا  بیش از ١٠ هزار نفر با اعتبار حدود ١۴ میلیارد تومانی از خدمات مشاوره این نهاد حمایتی بهره مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ٧ هزار خانوار تحت پوشش مستاجر هستند، اذعان کرد : در بخش مسکن  ٨٨٣ واحد در حال ساخت است که پیش بینی می شود تا پایان سال به اتمام رسیده و واگذار شوند.

مهرافروز بیان کرد : در حوزه اشتغال نیز تاکنون ۵ هزار نفر با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۴٠٠ میلیون تومان دوره های مهارت آموزی مشارکت داشته اند و از فرصت اشتغال ١٩ هزار در سال جاری ۶۵٠٠ نفر با اعتبار حدود ۵٧٠ میلیارد تومان موفق به اخذ تسهیلات شده اند.

وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۵۳۰  کودک یتیم و ١٢ هزار و ١٢۵ محسنین از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند، بیان کرد : حدود ٧٠ هزار حامی داریم و بیش از ٩٠ میلیارد تومان هم توسط ایتام حمایت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ( ره) آذربایجان غربی تاکید کرد : در حوزه مشارکت های مردمی بالغ بر ۵۵٠ میلیارد تومان توسط مردم حمایت و جمع آوری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز