خبرگزاری کار ایران

در هفته دولت سال‌جاری صورت می‌گیرد؛

کلنگ زنی و افتتاح بیش از ۱۴۰۰ پروژه در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۴۹۸

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی از افتتاح و کلنگ زنی یک هزار و ۴۰۵ پروژه و طرح عمرانی در استان همزمان با هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، یاسر رهبردین در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: در هفته دولت امسال یک هزار و ۴۰۵ طرح عمرانی در استان با سرمایه گذاری  ۸ هزار و ۴۷۴ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

رهبردین افزود: از این تعداد پروژه یک هزار و ۲۷۴ پروژه افتتاحی و ۱۳۱ مورد مربوط به پروژه های کلنگ زنی است.

وی میزان اعتبارات هزینه شده برای پروژه‌های افتتاحی استان را ۶ هزار و ۵۲۲ میلیارد تومان و هزینه‌های پروژه‌های کلنگ زنی را یک هزار و ۹۵۲ میلیارد تومان عنوان کرد.

رهبردین  بیشترین پروژه‌های افتتاحی هفته دولت امسال را در  ارومیه با ۳۳۳ پروژه و اعتبار هزینه شده ۲۸۰۰ میلیارد تومان، مهاباد با ۱۱۲ پروژه و اعتبار ۱۴۰۰ میلیارد تومان و خوی با ۱۰۶ پروژه و بیشترین پروژه های کلنگ زنی نیز به ترتیب در شهرستان‌های ارومیه با ۲۶ پروژه، شاهین دژ با ۱۴ پروژه و خوی با ۱۳ پروژه است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه احداث مدارس جدید، اتمام پروژه های نیمه تمام و جمع آوری مدارس کانکسی با توجه به مصوبات و ریل گذاری انجام شده، جزو اولویت بود، گفت: در هفته دولت امسال ۲۰۲ کلاس در قالب ۴۰ مدرسه افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی هفته دولت در بحث راه ۴۲ کیلومتر بزرگراه افتتاح می‌شود، افزود: همچنین، ۶۴ روستا از پوشش اینترنت برخوردار می‌شود، گازرسانی به ۱۰۲ روستا انجام و آبرسانی و رفع مشکل آب در ۳۴ روستای مشکل دار مرتفع شده است.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به آمار مقایسه ای اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم( ۱۴۰۰ تا هفته دولت ۱۴۰۲) افزود: درصد بهره مندی گاز در روستاهای استان در ابتدای دولت سیزدهم ۷۱ درصد بود که با بهره مندی ۴۱۹ روستا به ۸۲ درصد رسید، همچنین شاخص فناوری و ارتباطات در یک هزار و ۶۱۹ روستا به یک هزار و ۷۰۵ روستا رسید.

وی ادامه داد: در هفته دولت سال ۱۴۰۰، تعداد کلاسهای استان ۱۸ هزار و ۵۰۰ کلاس بود که این میزان در هفته دولت سال جاری با اضافه شدن ۶۰۵ کلاس به ۱۹ هزار و ۱۰۵ کلاس رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز