خبرگزاری کار ایران

افزایش ۳۳ درصدی اسکان مسافران در مراکز اقامتی آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۰۷۴

امسال با پایان بیماری کرونا بعد از سه سال شاهد رشد سفرهای نوروزی در کشور و به طبع آن در آذربایجان غربی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با گذشت ۸ روز از سال جدید  و براساس آخرین گزارش های دریافتی از مرکز مدیریت راه ها، تراکم جاده ای در محورهای استان  افزایش داشته است. وجود جاذبه های گردشگری ، دریاچه ارومیه، و امکانات توریستی و تفریحی شهرهای مختلف و بهره مندی از بازارچه های مرزی آذربایجان غربی  را به یکی از  قطب های گردشگری ایران تبدیل کرده است.

                                افزایش ۳۳ درصدی اسکان مسافران در مراکز اقامتی آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با اشاره به آمار مسافرین نوروزی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در استان گفت: تعداد اقامت و اسکان مسافران در مراکز اقامتی استان ۳۳ درصد رشد داشته است.

مرتضی صفری از افزایش ۴۱ درصدی بازدید نظارتی در استان خبر داد و گفت: این بازدید ها از اسفند ماه سال گذشته از مراکز اقامتی،رستوران های بین راهی،غذا خوری ها،نماز خانه ها،و سرویس های بهداشتی بین راهی با همکاری دستگاه های مربوطه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

صفری، با اشاره به افزایش حضور گردشگران،در استان گفت: میزان بازدید از اماکن تاریخی، موزه‌ها، طبیعت و مناطق گردشگری این استان تا هفت روز نخست امسال بیش از ۴۵ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

وی ادامه داد: طبق ارزیابی انجام شده، میزان بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری آذربایجان‌غربی که بازدید از آن از طریق فروش بلیت انجام می‌شود نیز بیش از ۱۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کاخ باغچه جوق ماکو بیشترین بازدید کننده را در سطح استان به خود اختصاص داده است، افزود: موزه مردم شناسی ارومیه و موزه باستان شناسی ارومیه به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

افزایش ۲۱ درصدی تردد وسایط نقلیه در محورهای ارتباطی آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به ترددهای نوروزی مسافران از ۲۴ اسفند سال گذشته تا هفتم فروردین ماه جاری، گفت: میزان کل تردد وسایل نقلیه در راه‌های ارتباطی این استان در این بازه زمانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱.۷ درصد افزایش یافت.

پیمان آرامون با بیان اینکه در این مدت بیش از هشت میلیون و ۱۸۴ هزار و ۲۱۵ تردد در محورهای آذربایجان‌غربی به ثبت رسیده است، اظهار کرد: این میزان در سال گذشته حدود ۶ میلیون و ۷۲۱ هزار تردد بود.

وی همچنین به افزایش میزان تردد در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای طرح نوروزی تا هفتم فروردین، بیش از یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۴۸۳ تردد در ورودی و خروجی‌های استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۶۳ درصد افزایش داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز