خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

اشتغال بیش از ۱۲۰۰ وکیل در کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی/۷ وکیل در استان از وکالت محروم شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۰۶۸

رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌غربی از فعالیت یک هزار و ۲۴۷ وکیل در کانون وکلای دادگستری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی علیزاده در نشست با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه فرهنگسازی برای استفاده افراد جامعه از حق و حقوق قانونی‌شان نیاز است، اظهار داشت: در حال حاضر، در کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌غربی، یک هزار و ۲۴۷ نفر وکیل اشتغال به وکالت دارند.

.رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: در دوره اخیر جذب وکلا، ۲۷۴ نفر قبولی کارآموزی وکالت داریم. ما نگران این هستیم که ظرفیت‌های لازم برای آموزش وکلای جدید در آیین نامه جدید پیش بینی نشده است.

وی ادامه داد: آیین نامه جدید، وکالت را در حوزه کسب و کار دسته بندی کرده در حالی‌که برخی وکلا تسخیری، معاضدتی و ... هستند که به صورت رایگان در صدد احقاق حقوق موکلان خود برمی‌آیند و شایسته نیست که وکالت به صورت کسب و کار دسته‌بندی شود.

علیزاده با تاکید بر اینکه کانون وکلا نهاد کسب و کار نیست، گفت: کانون وکلای آذربایجان‌غربی همواره جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد، کانون همیشه به صورت خودجوش اداره شده و با بیش از یک قرن سابقه تاسیس، کارآموزان ۱۵ تا ۱۸ ماه دوره آموزشی طی می‌کنند.

به گفته علیزاده،تاکنون ۷ نفر از وکلای استان تعلیق و از وکالت محروم شدند

در این نشست، نایب رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌غربی نیز بیان داشت: کانون وکلا قربانی نداشتن یک سازوکار رسانه‌ای است چراکه با یک اطلاع رسانی به موقع می‌توان جلوی اقدامات بسیاری را گرفت.

زانیار میرزایی گفت: وضع کنونی کانون‌های وکلا مناسب و مطلوب نیست. طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار و نیز در تقابل قراردادن مدیران کانون وکلا با داوطلبان وکالت است.

 میرزایی، تصریح کرد: طرح جدید تسهیل کسب و کار، وکالت را در حد یک شغل نامتناسب تنزل داده و مورد اعتراض کانون‌های وکلای سراسر کشور واقع شده است.

وی ابراز داشت: با هر سطحی از دانش ردای وکالت را در دستان فارغ التحصیلان حقوق قرار می‌دهند. به همین دلیل نباید اقدام منفی بعضی از وکلا باعث بی اعتمادی باشد.

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌غربی، گفت: در دوره قبل فعالیت کانون وکلا، ۱۷۶  قرار انتظامی در خصوص منع تعقیب صادر کردیم و ۷۳ کیفرخواست داریم و این عملکرد ما بیانگر این است که اگر وکیلی تخلف کرد ما با او برخورد لازم را از درون انجام می‌دهیم و نیازی به نظارت نهادهای همسو نداریم.

وی تاکید کرد:در کانون وکلا این إمادکی وجود دارد که وکالت  افراد نیازمندو  تحت پوشش دستگاه های حمایتی،در محاکم به طور رایگان انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز