خبرگزاری کار ایران

افزایش چشم‌گیر کسب مدال توسط ورزشکاران آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۰۰۵

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی از افزایش کسب مدال توسط ورزشکاران آذربایجان غربی خبر داد و گفت: همچنین شاهد افزایش ورزشکاران استان به تیم ملی هستیم.

به گزارش ایلنا، محمد آزادی در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: امسال ورزش آقایان در استان نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته بطوریکه تعداد ورزشکاران بیمه شده با ۴۱ درصد افزایش به ۵۴ هزل. و ۸۹۸ ورزشکار رسیده است.

آزادی افزود: در بخش بانوان نیز تعداد ورزشکاران با ۵۶ درصد رشد به ۲۶ هزار و ۴۲۷ ورزشکار رسیده است.

آزادی در خصوص عملکرد ورزشکاران استان در رقابت‌های بین‌المللی و جهانی در بخش آقایان اظهار کرد: امسال “علی شکیبازاده” با کسب مدال نقره المپیک جهانی ناشنوایان در رشته کشتی یک مدال در المپیک ناشنوایان کسب کرد ضمن اینکه در بخش رقابت‌های جهانی امسال ۸ مدال، در بخش رقابت‌های آسیایی ۵ مدال و در بخش رقابت‌های کشورهای اسلامی ۳ مدال توسط ورزشکاران استان کسب شد که بترتیب ۷۰۰، ۴۰۰ و ۲۸۰۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی افزود: در بخش مدال‌های کشوری ورزشکاران ورزش‌های انفرادی ۹۸ مدال طلا (۶ برابر سال گذشته)، ۶۰ مدال نقره و ۶۷ مدال برنز و در مجموع با افزایش ۳.۵ برابری ۲۲۵ مدال کسب شد.

به گفته آزادی، استان  در سال ۱۴۰۱ میزبان دو مسابقه بین‌المللی و آسیایی بوده است.

آزادی درخصوص برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی اظهار کرد: در بخش کلاس‌های آموزشی مربیگری امسال ۵۲ دوره برگزار شد که نسبت به سال گذشته بیش از ۳.۷ برابر بیشتر شد ضمن اینکه در بخش داوری ۲۱ کلاس آموزشی برگزار شده است.

وی گفت: سال گذشته تنها ۵ مسابقه قهرمانی کشور، منطقه‌ای و المپیاد در استان میزبانی شد که این تعداد، امسال به ۳۳ مسابقه قهرمانی رسیده است.

آزادی ادامه داد: از ابتدای سال، ۶۹ تیم از استان در لیگ‌های کشوری حضور داشته اند ضمن اینکه ۱۳ اردوی تیم‌های ملی نیز به میزبانی  استان  برگزار شده است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ۴ مجمع عمومی سالیانه و ۱۴ مجمع انتخاباتی هیات‌های ورزشی نیز امسال برگزار شده است و ۲ شورای تربیت‌بدنی و ورزش و ۱۰۰ مسابقه قهرمانی استان نیز از ابتدای سال برگزار شده است.

آزادی گفت: در ۹ ماهه اخیر تعداد دعوت‌شدگان و عضو تیم ملی از استان با ۵۴ درصد رشد به ۲۲۴ نفر و در بخش مقام‌های تیمی، کشوری و منطقه‌ای با ۴۱۷ درصد رشد ۳۱ مقام کسب شد.

وی اضافه کرد: امسال ۱۳۰ ورزشکار از استان به مسابقات قهرمانی کشور، منطقه‌ای، متمرکز باشگاهی و المپیاد دعوت شده است که نسبت به سال گذشته ۶۳ درصد رشد کرده است.

آزادی اظهار کرد: تعداد هیات‌های ورزشی فعال استانی از ۵۱ هیات به ۵۳ هیات افزایش یافته ضمن اینکه تعداد باشگاه‌های ورزشی استان از ۶۳۰ باشگاه در سال گذشته به ۷۴۷ باشگاه رسیده که رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز