خبرگزاری کار ایران

پیشرفت ۶۳ درصدی تصفیه خانه فاضلاب روستای وار شهرستان خوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۶۸۶

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوی از پیشرفت ۶۳درصدی عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب روستای وار خبر داد.

به گزارش ایلنا،تقی پاشایی بیان کرد:،با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در  استان‌هایی که روستاها  دارای شاخصه های احداث تصفیه خانه فاضلاب بودند از آذربایجان غربی ۴ روستا انتخاب شد که یکی از این روستاها،روستای وار شهرستان خوی است.

پاشایی تصریح کرد : عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب روستای وار شامل بخشهای حوضچه SBR، یونیت کلرزنی و ساختمان بهره برداری اجرا شده است.

وی به نوع فرآیند تصفیه این تصفیه خانه اشاره کرد و افزود : فرآیند تصفیه ، تصفیه خانه روستای وار از نوع SBR که یکی از به روزترین فرآیندهای تصفیه فاضلاب در جهان است استفاده شده است.

وی اعلام کرد : عملیات لوله گذاری شبکه جمع آوری روستای وار بطول ۲۴ کیلومتر از سال ۹۶ آغاز شده و با پیشرفت ۱۰۰ درصدی به پایان رسیده است و با اتمام عملیات اجرائی تصفیه خانه فاضلاب این روستا جمع آوری و تصفیه فاضلاب انجام خواهد گرفت .

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت افزود : این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع  و با ظرفیت ۸۹۸ متر مکعب در روز طراحی شده است جمعیت افق این طرح ۷ هزار و ۵۸۰  نفر است .

پاشایی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی تصریح کرد : عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب بطول ۲۴ کیلومتر به اتمام رسیده و بخشی از تجهیزات مکانیکی نیز خریداری شده است .

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب روستای وار را بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : در صورت تامین اعتبار این تصفیه خانه در سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایلنا،روستای وار با جمعیت ۵۱۰۰ نفر جمعیت  و یک هزار و ۴۶۰ فقره انشعاب آب از توابع شهرستان خوی از جمله روستا های بزرگ با حجم تولید فاضلاب زیاد است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز