خبرگزاری کار ایران

تردد ۱۰۰۰ زائر اربعین از مرز تمرچین آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۳۲۹

فرماندار پیرانشهر گفت: با گذشت یک روز از بازگشایی مرز تمرچین یک هزار زائر از این مرز به سمت عراق عبور کردند.

به گزارش ایلنا، خضر کاک درویشی در گفت و گو با خبرنگاران از تردد یک هزار زائر در شبانه روز گذشته از مرز تمرچین خبر داد و گفت: تردد زوار اربعین در مرز تمرچین به صورت روان با تامین امکانات مورد نیاز و در امنیت کامل در جریان است.

وی افزود: مرز «تمرچین» پیرانشهر امسال برای نخستین بار به عنوان یکی از گذرگاه های رسمی زائران اربعین اعلام شده، و تردد زائران در کمال امنیت و با آرامش و بدون معطلی در جریان است.

وی با بیان اینکه ۳۸ گیت برای تردد زائران اربعین در مرز تمرچین ایجاد شده است، گفت: از روز گذشته که عبور زائران در این مرز آغاز شده تاکنون حدود یک هزار نفر از کشور خارج شده اند که بالطبع این تعداد در روزهای آینده افزایش بیشتری خواهد یافت.

فرماندار پیرانشهر برخورداری از آب و هوای کوهستانی تمرچین را از مزیت های این پایانه مرزی بیان کرد و گفت: آب و هوای معتدل موجب شده  تا زائران با مشکل گرما که در سایر مرزها وجود دارد مواجه نشوند.  

کاک درویشی ادامه داد: برای رفاه حال زواری که با خودرو شخصی قصد ورود به این شهرستان را دارند در ابتدای شهر (کارخانه قند) پارکینگی به وسعت ۲۵ هکتار به ظرفیت ۱۱ هزار دستگاه خودرو ایجاد شده است که زائران می توانند خودروهای خود را در این پارکینگ قرار داده و سپس از طریق خودورهایی که پیش بینی شده است پس از طی ۱۶ کیلومتری به یادمان شهدای پیرانشهر و از آنجا به مرز تمرچین انتقال پیدا کنند.

وی  یادآور شد: در آنسوی مرز (حاج عمران) نیز به تعداد مورد نیاز ون، اتوبوس و مینی بوس که با همکاری اقلیم کردستان عراق از قبل تهیه و هماهنگ شده؛ آماده انتقال زائران به الحسینیه بغداد  است.

فرماندار پیرانشهر زمان خروج زائران از مرز را همه روزه از ساعت هفت صبح تا ۱۸ عصر اعلام و تاکید کرد: زائران حتما دارای گذرنامه باشند زیرا بدون وجود گذرنمه امکان خروج آنها از مرز وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز